Belajar BISNES Hartanah Dari Tahap Awal

Telah banyak orang yang membuktikan

bahawa mereka boleh berjaya dan boleh berjaya mendapatkan financial freedom dari perniagaan hartanah dengan modal yang seadanya.

Namun demikian masih banyak orang yang beranggapan bahawa perniagaan atau melabur di bidang harta hanya boleh dilakukan oleh mereka yang mempunyai wang yang banyak dan para pengusaha.
Tentu saja anggapan tersebut salah, telah banyak para pakar hartanah yang mengungkapakan bahawa untuk mendpatkan wang anda tidak perlu memerlukan wang, sama halnya yang terjadi di sektor hartanah, kita tidak harus memerlukan wang yang banyak apabila ingin menjalankan perniagaan didalamnya.

Walaupun dikatakan tidak perlu mempunyai modal yang besar untuk memulakan perniagaan hartanah, namun itu tidak menunjukkan bahawa menjalankan perniagaan di hartanah tersebut adalah mudah untuk dilakukan oleh semua orang.
Bagi mereka yang telah jatuh bangun, banyak menuai kegagalan dan akhirnya boleh berjaya setelah banyak pengalaman, mungkin mereka akan mengatakan sangat mudah, tapi bagi kita yang baru saja belajar harta tentu saja hal tersebut begitu sukar.
Nah, untuk itu agar anda boleh berjaya di perniagaan hartanah, ada beberapa cara yang boleh anda cuba untuk dipelajari seperti dijelaskan di bawah ini.

1. Belajar dari orang yang sudah berjaya dalam bidang hartanah

Untuk memudahkan dan mempercepatkan anda belajar dan memahami perniagaan hartanah secara benar, maka sebaiknya adna belajar dari mereka yang sudah berjaya dalam bidang yang sama. Dan sebaliknya elakkan belajar dari mereka yang belum pernah melakukan atau belum pernah berjaya di perniagaan hartanah.
Sungguh banyak orang yang boleh menjadi penasihat atau memberikan anda maklum, tapi itu akan membuat anda kesulitan dalam amalan kerana sebenarnya mereka tidak pernah melakukannya sampai benar-benar berjaya.

Sebaliknya jika kita belajar dari orang yang tepat, mereka tahu persis apa yang kita hadapi dan tahu apa yang perlu dilakukan.

2. Aktif mengikuti seminar atau workshop perniagaan hartanah

Mengikuti seminar atau workshop bukanlah hal yang murah, melainkan anda perlu membeli tiket yang mungkin tergolong mahal untuk satu kali seminar, belum lagi ditambah dengan kos lain seperti perongkosan dan penginapan, tapi percayalah suatu saat hasil dari belajar anda akan setanding dan terbayar apabila anda sudah berjaya di perniagaan hartanah.
Belajar BISINIS Harta Dari Tahap Awal
Bukan saja untuk orang yang baru belajar, bagi mereka yang sebenarnya juga sudah boleh dikatakan guru harta sekalipun masih tetap ingin dan mau untuk tetap mengikuti seminar dari orang yang mereka anggap lebih bagus dan lebih berjaya dari mereka. Hal tersebut juga pernah diungkapkan oleh Tung Desem Waringin dimana dia harus membayar mahal untuk satu kali seminar yang diadakan Robert G Allen.

3. Belajar dari ebook, audio book atau internet.

Sungguh banyak cara belajar yang boleh kita cuba, salah satunya adalah dengan membaca buku yang mengulas tentang selok belok perniagaan hartanah seperti buku dari Dolf De Ross, Robert Kiyosaki, Robert G Allen, Tung Desem Waringin, Joe Hartanto dan masih banyak lagi. Anda boleh beli atau cari buku-buku mereka kemudian pelajari hingga anda benar-benar paham. Walaupun buku yang anda beli terkadang mahal dan terasa memberatkan, namun anda harus tetap ingat bahawa belajar adalah pelaburan yang mahal dan berharga. Dengan belajar dari orang yang telah duluaan berjaya, akan membuat kita mengetahui dan memahami apa yang perlu kita lakukan.

4. Belajar menjadi agen atau marketing hartanah

Kemudian, anda boleh belajar perniagaan hartanah dengan cara menjadi agen atau marketing hartanah. Caranya anda boleh bergabung dengan syarikat pemasar hartanah. Disana anda akan banyak belajar dan bertukar idea dari banyak orang yang bergabung didalamnya. Dengan demikian anda akan lebih paham bagaimana melihat harta yang berpotensi, memasarkan, melakukan negoisasi, mencari renter dan juga akan memperluaskan rangkaian anda dalam bidang hartanah.

5. Membuat rencana dan segera bertindak
Jika anda sudah banyak belajar dan sedar pada pelbagai amalan sehingga anda sudah paham betul dan yakin bahawa anda juga boleh, maka ia adalah masa untuk anda akan bertindak untuk mula menjalankan perniagaan hartanah. Anda boleh mula mencari hartanah yang berpotensi dan boleh menghasilkan cashflow positif, kemudian mencari pendanaannya dan membeli hartanah pertama anda.

Oke, demikian dulu artikel Belajar BISNES Hartanah Dari Tahap Awal terimakasih sudah berkunjung semoga bermanfaat untuk anda.
Previous
Next Post »
3 Komentar
avatar

Jadi ramai individu telah membuat aduan mengenai bagaimana penipuan Clara Loans, tetapi saya di sini untuk menjelaskan tuduhan-tuduhan mengenai Clara Pinjaman. Sebab mengapa sesetengah daripada kita telah mendapat pinjaman daripada Claraloan yang lain tidak. Ini mempunyai kerana kesabaran dan ketabahan kebanyakan pelanggan. atas sebab ini, Clara Pinjaman telah membuat keputusan untuk membantu pelanggan dengan kebanyakan daripada kos pentadbiran, hanya jika mereka menyimpan untuk mereka murah dan syarat-syarat syarikat anda. Dengan kadar faedah 3%, syarikat itu ingin untuk tidak mengecewakan pelanggan tetapi pinjaman anugerah kepada pelanggan yang boleh dipercayai. Menghubungi mereka melalui e-mel dan telefon.

E-mel: Claraloan@financier.com
Telefon: +447045730449

Balas
avatar

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas
avatar

aslamu alaikum wr wb..
bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sememtarah kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah bergabung dengan K.H. JAYA hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung dangan mengunjungi website di www.uanggaib.xtgem.com semua petunjuk K.H. JAYA saya ikuti dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya 5m yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih K.H. JAYA saya tidak akan melupakan jasa aki.
jika teman teman berminat, yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silakan hubungi 085145341286 kunjungi website di www.uanggaib.xtgem.com atau KLIK DISINI





















































































































aslamu alaikum wr wb..
bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sememtarah kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah bergabung dengan K.H. JAYA hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung dangan mengunjungi website di www.uanggaib.xtgem.com semua petunjuk K.H. JAYA saya ikuti dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya 5m yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih K.H. JAYA saya tidak akan melupakan jasa aki.
jika teman teman berminat, yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silakan hubungi 085145341286 kunjungi website di www.uanggaib.xtgem.com atau KLIK DISINI





















































































































Balas

Ads by google