Cash Flow Mudah untuk Perniagaan Kecil

Cash Flow Mudah untuk Perniagaan Kecil

Mempunyai perniagaan kecil namun tidak juga menunjukan tanda-tanda akan berkembang menjadi besar Yang kelihatan malah semakin hari semakin rugi. Mungkin kerana cash flow kewangan yang buruk.

Semasa menjalankan perniagaan kecil, biasanya orang akan fokus pada bagaimana mendapatkan keuntungan yang besar. Mereka lalu sibuk melakukan promosi dan menentukan strategi pemasaran sehingga seringkali lupa pada masalah mendasar yang harus dikuatkan dalam perniagaan. 
 
Baca juga Tempat Inspiratif Untuk Mencari Idea Perniagaan


Iaitu pengurusan kewangan.
Dikutip dari kampung wirausaha, berikut peraturan pengurusan cash flow kewangan untuk usaha menengah dan kecil.

Beli barang secara tunai lalu jual dengan tunai juga. Maksudnya adalah anda membeli barang dari supplier anda secara tunai lalu anda pun menjualnya kembali dengan bayaran tunai daripada pembeli. Hal ini untuk menjaga wang tunai anda berada pada angka stabil.

Beli barang dengan pembayaran sistem tempo lalu jual dengan tunai. Beberapa supplier biasanya memberikan batas waktu pembayaran untuk para pengedarnya. Jika anda boleh memperolehi sistem ini tentunya akan sangat menguntungkan. Anda boleh menggunakan wang tunai pembayaran dari pembeli untuk membayar kepada supplier.
 
 
Beli barang dengan tempo panjang, lalu jual dengan tunai atau tempo lebih singkat. Misal anda mendapatkan tempo dari supplier untuk produk yang anda jual adalah satu bulan, maka jika anda membenarkan pembeli membeli produk dari anda dengan sistem hutang pula, berikan batas waktu pembayaran kurang dari satu bulan. Misal satu minggu.

Selamat menjalankan cash flow sederhana ini dan tetap berjaya!
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:13
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google