Formula 4C Untuk Perniagaan Sukses

Formula 4C Untuk Perniagaan Sukses

Jika dahulu strategi pemasaran dipengaruhi oleh formula 4P (Product, Place, Price dan Promotion), kini diambil alih oleh strategi 4C (Community, Co-Creation, customisation dan Conversation).

Banyak ahli pemasaran percaya bahawa formula 4P yang dahulu banyak digunakan oleh para peniaga berjalan sangat ampuh dalam mengepam jualan. Nyatanya, seiring dengan perubahan watak pasaran, formula tersebut sudah semakin ditinggalkan. 


Alasannya, pengguna sudah semakin pintar.
Richard Reeves dan John Knell dalam buku mereka, The 80 Minute MBA, menerangkan betapa dahsyat formula 4C yang mengambil alih formula 4P dalam perniagaan.

Community (komuniti) Cabaran terbesar untuk pemasaran adalah bagaimana agar produk yang anda jual bukan hanya berjaya kepada individu, tetapi juga kepada komuniti yang merupakan kumpulan dari individu tersebut. Jika anda berjaya menjual kepada komuniti, maka dengan sendirinya pelanggan-pelanggan individu akan datang dan mencari produk anda.

Customisation (Ubahsuaian) Cuba perhatikan seberapa sering anda mendatangi pejabat bank atau agen tiket pesawat ketimbang melakukan transaksi melalui online. Ya! kemajuan segala bidang kerana tingginya pergantungan orang terhadap internet telah mengubah corak dan watak-watak mereka dalam menghabiskan wang. Jika anda berfikir mempunyai kedai di sebuah pinggir jalan yang ramai saja sudah cukup, maka anda akan semakin tertinggal. Intinya adalah perniagaan juga perlu inovasi.

Co-Creation (penciptaan bersama) Gantibaju.com termasuk salah satu perniagaan yang telah berjaya membangunkan strategi ini. Mereka mengajak pelanggan mereka ikut mereka bentuk kaos dan mempromosikannya. 

Menurut Revees dan Knell, ada kecenderungan pengguna dewasa ini mempunyai keinginan menggunakan produk yang mereka rancang sendiri. Bukan apa-apa, mereka rata-rata sudah mencapai tahap titik bosan dengan bentuk dan reka bentuk yang ditawarkan oleh pengeluar. Tentunya anda ingat betapa ketika Hannamasa, self-service restoran muncul dan langsung digemari oleh pelanggannya.


Conversation (percakapan) Ketika tiga elemen C tersebut dijalankan dengan benar, pertanyaannya adalah "Apakah anda masih boleh memohon perbualan dengan pelanggan seperti dahulu?" Semakin sering orang berdagang melalui internet, semakin sering mereka melupakan nombor perkhidmatan pelanggan. Mungkin saja mereka lebih memilih melalui media sosial untuk mengeluh ketimbang menelefon. 

Diperlukan suatu seni baru dalam bercakap-cakap. Ingat, pelanggan semakin pintar. Percakapan basa-basi dan komunikasi kaku dengan pelanggan akan semakin ditinggalkan. Anda mesti mempunyai seni bercakap-cakap yang baru.
Previous
Next Post »
41 Komentar
avatar

keren blognya,sama baru merangkak 5 bulan, dasn 2 bulan,sukses saja

Balas
avatar

Terima kasih dah mahu berkunjung ke blog saya yng masih amburadul :-D mohon bimbinganya camana cara bina blog yang baik :-D

Balas
avatar
Anonim 03:00
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas
avatar

Halo, Saya MARIANLARISEY Peminjam Pinjaman Pribadi. Kami memberikan pinjaman kepada perusahaan 2% lebih rendah. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar utang, ATAU Anda memerlukan pinjaman usaha untuk meningkatkan bisnis Anda, membayar tagihan Anda dan meningkatkan kesuburan perusahaan Anda? apakah Anda ditolak oleh Bank dan lembaga keuangan lainnya? kami memberikan layanan yang baik kepada individu, bisnis, pebisnis dan wanita dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada perusahaan kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu banyak orang yang secara finansial sedang down. Namun, Peluang Keuangan ada di Langkah Pintu Anda, jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (MARIANLARISEYLOANCOMPANY@GMAIL.COM)

Balas
avatar

Halo, Saya MARIANLARISEY Peminjam Pinjaman Pribadi. Kami memberikan pinjaman kepada perusahaan 2% lebih rendah. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar utang, ATAU Anda memerlukan pinjaman usaha untuk meningkatkan bisnis Anda, membayar tagihan Anda dan meningkatkan kesuburan perusahaan Anda? apakah Anda ditolak oleh Bank dan lembaga keuangan lainnya? kami memberikan layanan yang baik kepada individu, bisnis, pebisnis dan wanita dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada perusahaan kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu banyak orang yang secara finansial sedang down. Namun, Peluang Keuangan ada di Langkah Pintu Anda, jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (MARIANLARISEYLOANCOMPANY@GMAIL.COM)

Balas
avatar

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Balas
avatar

Halo semua, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warganegara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat konkrit kepada semua warganegara Indonesia yang mencari pinjaman dalam talian untuk berhati-hati kerana internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya sangat memerlukan pinjaman , kerana kewangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya bernama EWITA YUDA memberitahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai bernama Puan ESTHER PATRICK Cawangan Pengurus Pinjaman Akses, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp600,000,000 dalam masa kurang dari 12 jam pada kadar faedah 2% dan yang mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya dalam akaun bank saya selepas Madam. LADY ESTHER telah meminjamkan pinjaman kepada saya, apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya terima itu telah dikreditkan ke akaun bank saya. dan saya mempunyai bukti dengan saya, kerana saya masih terkejut, e-melnya (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk kerja yang baik LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberitahu dan berkongsi kesaksian saya tentang LADY ESTHER, jadi orang dari negara saya dan bandar saya boleh mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com) sila hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya membuat keputusan untuk memberitahu orang ramai tentangnya, Dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan juga saya mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya seorang pemilik perniagaan wanita yang baik dan hebat di kota saya, Semoga Tuhan Yang Maha Esa terus memberkati LADY ESTHER untuk kerja yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong beritahu saya untuk maklumat lanjut tentang Ibu dan saya akan memberi arahan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Balas
avatar

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Balas
avatar

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Balas
avatar

Halo, nama saya AHMAD MARYAM dari Kota Bharu City di Malaysia, dan saya dengan senang hati berkahwin dengan keluarga. Selama beberapa bulan sekarang, saya mengalami kemunduran kewangan dan diperlukan untuk membiayai semula kerana bil saya telah lama dibayar untuk pembayaran. Saya cuba mencari pinjaman daripada pelbagai firma pinjaman baik korporat dan swasta tetapi semua tanpa kejayaan, bank saya melawat semua merosot kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memihak kepada saya, saya telah diperkenalkan kepada RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS Tuhan yang takut kepada Pemberi Pinjaman untuk program pinjaman mereka, dengan e-mel hubungan: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com) sebuah syarikat terhad swasta dengan modal saham, dan saya telah diberikan pinjaman perniagaan peribadi jumlah sebanyak 150,000 RM pada 8 Februari 2019. Hari ini status kewangan saya dipulihkan dan perniagaan saya kini stabil. Terima kasih Nabilah untuk memperkenalkan saya RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS, dan kepada anda Ibu: Anita Ervina (C.E.O) untuk membantu saya. Dia seorang wanita yang baik dan takut kepada Tuhan dan saya berdoa agar Allah memberkati dia kerana menolong saya. Nasihat saya kepada semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk apa-apa jenis adalah dengan segera Hubungi melalui e_mail: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)

Balas
avatar

Halo,
Nama saya Dodi Bayu, saya adalah mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya telah kehilangan kira-kira 38 juta kerana saya memerlukan 380 juta modal, saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi, Perniagaan saya hancur dan dalam proses saya kehilangan anak saya, saya tidak boleh tahan lagi, pada Julai 2018, kawan saya Jerry Andi yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Anthony Yuliana, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman sebesar Rp 380 juta setelah saya membuat bayaran untuk insurans pinjaman dan bayaran pemindahan saya. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menasihati orang Indonesia / malay bahawa terdapat banyak penipuan di luar sana, tetapi Anthony Yuliana adalah benar dan boleh dipercayai jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya mendaftar melalui Anthony Yuliana dan anda boleh hubungi melalui e-mel: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
Nombor Whatsapp +2348138908619
BBM INVITE (E37F9BCC) Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (dodibayu32@gmail.com) anda juga boleh menghubungi rakan saya (jerryandi843@gmail.com)

Balas
avatar

Saya zaniab sulaman seorang warganegara Indonesia. Saya telah ditangkap oleh 4 pemiutang antarabangsa yang berlainan di internet, semua berjanji untuk memberi saya pinjaman, saya kehilangan wang saya yang susah payah. Suatu hari, ketika melayari internet tidak berdaya, saya mendapati kesaksian seorang wanita bernama DEWI FEDI, yang juga tertipu oleh peminjam pinjaman palsu, tetapi akhirnya dihubungkan dengan sebuah syarikat pinjaman bernama ANTHONY YULIANA LENDERS di mana dia akhirnya mendapat pinjaman . Oleh itu, saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian menceritakan kisah saya bagaimana saya telah ditipu oleh 4 pemiutang yang berbeza.

Saya menjelaskan kepada syarikat melalui e-mel dan mereka meyakinkan saya untuk memberi saya pinjaman kepada syarikat itu dan juga memberitahu saya bahawa telah membuat keputusan yang tepat untuk menghubungi mereka. Saya mengisi borang permohonan pinjaman dan meneruskan semua permohonan dari saya dan kepada Tuhan untuk menjadi kemuliaan saya untuk mendapatkan pinjaman sebesar Rp 200,000,000 dari perusahaan besar ini (anthony.yulianalenders@gmail.com),
BBM INVITE ((E37F9BCC))

Diuruskan oleh Puan ANTHONY YULIANA, jadi saya sangat gembira hari ini kerana SYARIKAT ANTHONY YULIANA LOAN telah mengubah hidup saya.

Jadi saya berkata kepada diri saya bahawa saya akan berkongsi kerja yang baik dari Puan ANTHONY YULIANA. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, anda boleh menghubungi syarikat E-mel di atas dan anda akan mendapat pinjaman anda dengan 24 jam dan ini adalah Emel saya {zaniadsulaman890@gmail.com}

Balas
avatar

Jabatan permohonan ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Lembaga Pengarah ...... + 447456405237

BERITA BAIK! BERITA BAIK!! BERITA BAIK!!!
Saya siti dari Tawau Malaysia .. Sebahagian besar daripada mereka yang mengatakan peminjam adalah salah, saya menjadi mangsa penipuan internet sejak 2017. Saya mengajar bahawa hidup saya telah berakhir. saya membaca mengenai papper berita mengenai firma pinjaman yang bereputasi yang membantu ramai orang di seluruh dunia termasuk orang-orang dari malaysia (AASIMAHA ADILA AHMED LOAN), dan saya mengambil kepercayaan dan memohon pinjaman sebanyak RM 550,000 selepas mengisi borang dan semua proses yang telah berjaya dilakukan, mereka memberi saya pinjaman sebanyak RM 550,000 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1% dan juga tanpa cagaran, sepanjang hayat saya dan kredit saya sudah siap, dalam masa 2 jam ke dalam akaun MAYBANK saya tanpa sebarang masalah. Sebab mengapa saya membuat pengakuan hari ini, adalah bahawa mereka telah membuat semua kesedihan saya untuk kegembiraan dan ketawa. Dia adalah Tuhan yang dihantar untuk membantu saya. Saya berterima kasih kepada Allah yang Maha Kuasa untuk menolong saya. Sekiranya anda mahukan pinjaman sebenar, hubungi syarikat pinjaman bereputasi 100% dan paling cepat dalam persetujuan dan penghantaran.
hubungi .... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
mohamedsiti@gmail.com

Balas
avatar

Halo, nama saya AHMAD MARYAM dari Kota Bharu City di Malaysia, dan saya dengan senang hati berkahwin dengan keluarga. Selama beberapa bulan sekarang, saya mengalami kemunduran kewangan dan diperlukan untuk membiayai semula kerana bil saya telah lama dibayar untuk pembayaran. Saya cuba mencari pinjaman daripada pelbagai firma pinjaman baik korporat dan swasta tetapi semua tanpa kejayaan, bank saya melawat semua merosot kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memihak kepada saya, saya telah diperkenalkan kepada RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS Tuhan yang takut kepada Pemberi Pinjaman untuk program pinjaman mereka, dengan e-mel hubungan: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com) sebuah syarikat terhad swasta dengan modal saham, dan saya telah diberikan pinjaman perniagaan peribadi jumlah sebanyak 150,000 RM pada 8 Februari 2019. Hari ini status kewangan saya dipulihkan dan perniagaan saya kini stabil. Terima kasih Nabilah untuk memperkenalkan saya RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS, dan kepada anda Ibu: Anita Ervina (C.E.O) untuk membantu saya. Dia seorang wanita yang baik dan takut kepada Tuhan dan saya berdoa agar Allah memberkati dia kerana menolong saya. Nasihat saya kepada semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk apa-apa jenis adalah dengan segera Hubungi melalui e_mail: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)

Balas
avatar

Jabatan permohonan ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Lembaga Pengarah ...... + 447456405237

                 BERITA BAIK! BERITA BAIK!! BERITA BAIK!!!
 Saya siti dari Tawau Malaysia .. Sebahagian besar daripada mereka yang mengatakan peminjam adalah salah, saya menjadi mangsa penipuan internet sejak 2017. Saya mengajar bahawa hidup saya telah berakhir. saya membaca mengenai papper berita mengenai firma pinjaman yang bereputasi yang membantu ramai orang di seluruh dunia termasuk orang-orang dari malaysia (AASIMAHA ADILA AHMED LOAN), dan saya mengambil kepercayaan dan memohon pinjaman sebanyak RM 550,000 selepas mengisi borang dan semua proses yang telah berjaya dilakukan, mereka memberi saya pinjaman sebanyak RM 550,000 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1% dan juga tanpa cagaran, sepanjang hayat saya dan kredit saya sudah siap, dalam masa 2 jam ke dalam akaun MAYBANK saya tanpa sebarang masalah. Sebab mengapa saya membuat pengakuan hari ini, adalah bahawa mereka telah membuat semua kesedihan saya untuk kegembiraan dan ketawa. Dia adalah Tuhan yang dihantar untuk membantu saya. Saya berterima kasih kepada Allah yang Maha Kuasa untuk menolong saya. Sekiranya anda mahukan pinjaman sebenar, hubungi syarikat pinjaman bereputasi 100% dan paling cepat dalam persetujuan dan penghantaran.
hubungi .... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
info.....mohamedsiti30@gmail.com

Balas
avatar

WhatsApp ....................... +447456405237
Twitter ........................ aasimahaadila loanfirm

Nama saya Zalina, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di indonesia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet. Saya ingin berbagi kesaksian saya tentang bagaimana teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditor tepercaya ini bernama perusahaan AASIMAHA ADILA.di twitter. Perusahaan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan senilai IDR 970 juta dalam waktu kurang dari 1 jam tanpa tekanan. Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan. Saya telah meningkatkan bisnis saya di 2019 ini.
hubungi saya: (zalinadiato@gmail.com) informasi lebih lanju

WhatsApp ....................... +447456405237
Twitter ........................ aasimahaadila loanfirm

Balas
avatar

DEWAN DIREKSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),

Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar Rm550 dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 120million masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke AASIMAHA ADILA AHMED dari AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM, saya diterapkan untuk Rm750,000 . saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda. email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),

Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info lebih lanjut dan bantuan di (arifazeemzp@gmail.com)
DEWAN DIREKaSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)

Balas
avatar

Halo semua di laman web ini amat gembira kerana saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya membuat bayaran untuk biaya pinjaman saya yuran insurans dan pemindahan sebelum saya mendapat jumlah pinjaman saya sebesar Rp 170.000.000 juta ke dalam detail akun saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah antara peminjam pinjaman sebenar dan ORIGINAL, anda juga boleh menghubungi Anthony Yuliana Lender jika anda memerlukan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC))
whatsapp sahaja +14377000827 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
e-mel saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

Balas
avatar

Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman Singapore palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman singapore. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

juga bisa menghubungi mereka
WhatsApp # :::::::::::::::::::::::::::::: (+44)746405237
Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

Website:https://www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/

Balas
avatar

Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan peminjam pinjaman palsu di internet. Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Bunda Alicia Radu setelah saya tertipu oleh 6 pinjaman pemberi pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebesar RM 10.000 dari ibu Alicia Radu dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan suku bunga 2%.

Saya sangat terkejut ketika memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya kirim dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi email ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman.

dan Anda masih dapat menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (robbi5868@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (azmi88455@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu,
semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu And is Family

Balas
avatar

Assalamualaikum Wr. Wb

Email:::(aditya.aulia139@gmail.com)
(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Balas
avatar

DEWAN DIREKSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),
silakan kunjungi situs web @ aasimahaadilaahmed.loanfirmsite

Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar Rm550 dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 120,000 masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke
AASIMAHA ADILA AHMED dari AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM, saya diterapkan untuk Rm750,000 . saya pikir itu adalah
lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.
email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))), Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info
lebih lanjut dan bantuan di (arifazeemp@gmail.com)

DEWAN DIREKaSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
sila layari laman web kami @ (aasimahaadilaahmed.loanfirm.site)

Balas
avatar

DEWAN DIREKSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))),
silakan kunjungi situs web @ aasimahaadilaahmed.loanfirmsite

Halo semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak lender pinjaman di sini adalah semua scammers dan mereka hanya di sini untuk scam Anda dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman dari sekitar Rm550 dan saya diminta untuk membayar beberapa biaya dan saya dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, saya membayar hampir 120,000 masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 5 kali dari perusahaan pinjaman yang berbeda, saya yang saya akan memenuhi hak satu tapi saya tidak. Untuk Tuhan Kemuliaan saya bertemu seorang teman yang baru saja diterapkan pada pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya ke
AASIMAHA ADILA AHMED dari AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM, saya diterapkan untuk Rm750,000 . saya pikir itu adalah
lelucon dan penipuan, tapi aku punya pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa agunan. saya sangat senang karena saya adalah menyelamatkan dari mendapatkan miskin. jadi saya saran semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.
email nya (((aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com))), Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan info
lebih lanjut dan bantuan di (arifazeemp@gmail.com)

DEWAN DIREKaSI DAN EKUITAS ..... (+447456405237)
sila layari laman web kami @ (aasimahaadilaahmed.loanfirm.site)

Balas
avatar

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
BBM INVITE ((E37F9BCC))
atau whatsapp +1 (437) 7000827
email me{jerryandi843@gmail.com}

Balas
avatar

Assalamualaikum Wr. Wb

Email:::(aditya.aulia139@gmail.com)
(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Balas
avatar

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Teleph☎:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
  Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Balas
avatar

Selamat siang

Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC

Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

Balas
avatar

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Balas
avatar

BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

Satu perkataan cukup untuk orang bijak

Balas
avatar

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Balas
avatar

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Balas
avatar

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Balas
avatar

SELAMAT DATANG DI KARINA ROLAND LOAN COMPANY, (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp hanya di +1 (312) 8721-592, tujuan kami adalah untuk menyediakan Layanan Profesional Sangat Baik.

Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan bisnis menengah yang bagus? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya?

Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang Anda pantas, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun - mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik

Kami menawarkan semua jenis layanan keuangan kepada individu yang membutuhkan pinjaman yang meliputi: Pinjaman Pribadi, pinjaman konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Terjamin Hipotek, Pinjaman Tanpa Jaminan, Pinjaman Hipotek, Pinjaman Gaji, Pinjaman Siswa, Pinjaman Komersial, Pinjaman Investasi , Pinjaman Pembangunan, Pinjaman Otomatis, Pinjaman Konstruksi, dengan suku bunga rendah sebesar 2% per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami.

Silakan, hubungi kami untuk informasi lebih lanjut jika Anda tertarik: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hubungi kami hanya di +1 (312) 8721-592

Balas
avatar

Halo
  semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. silakan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON yang sah yang bertanggung jawab atas SEMUA GRANT.
Mereka memberikan semua jenis pinjaman mulai dari jumlah minimum 5.000 hingga 500.000.000 pada mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Poundsterling Inggris (GBP)., Begitu Anda menghubungi mereka, mereka akan memproses pinjaman Anda untuk Anda, yang harus Anda lakukan adalah menghubungi ibu Elina di elinajohnson22@gmail.com, Anda juga dapat menghubungi di WHATSAPP nya (+2348147739239).
Jika Anda ingin penjelasan lebih lanjut, Anda dapat menghubungi saya di email saya .... wahyunielvin@gmail.com.
Perlu diketahui bahwa hanya perusahaan induk yang dapat Anda pinjam, jadi waspadalah terhadap pemberi pinjaman lainnya.
Terima kasih, semoga Allah menjaga dan melindungi Anda semua .... Amin

Balas
avatar

ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

Balas
avatar

Halo semua di laman web ini amat gembira kerana saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya membuat bayaran untuk biaya pinjaman saya yuran insurans dan pemindahan sebelum saya mendapat jumlah pinjaman saya sebesar Rp 170.000.000 juta ke dalam detail akun saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah antara peminjam pinjaman sebenar dan ORIGINAL, anda juga boleh menghubungi Anthony Yuliana Lender jika anda memerlukan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC)) whatsapp hanya +13234026088 email (anthony.yulianalenders@gmail.com) email saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

Balas
avatar

Halo semuanya

Dengan fakta bahwa ONE BILLION RISING FUND adalah pemberi pinjaman yang sejati dan saya adalah saksi hidup dari perusahaan ini.  Saya Novita Asep, dan baru minggu lalu saya membaca tentang SATU BILLION RISING FUND sebagai satu (Nyonya Efendi Ratu Lisa) memberi kesaksian tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari perusahaan, jadi saya mengambil bunga karena saya memerlukan uang untuk memperbesar bisnis saya, seperti yang telah saya dengar Sebagian besar teman saya berbicara tentang bagaimana mereka di mana menabung untuk membayar sejumlah uang untuk mendapatkan pinjaman

Ini adalah waktu saya untuk mengajukan pinjaman secara online dan perusahaan tersebut benar-benar menunjukkan bahwa saya senang karena saya diberi pinjaman kepada perusahaan dan perusahan mo dari perusahaan ini adalah bahwa pemberian pinjaman mereka mudah dan cepat.Saya menyarankan setiap pencari pinjaman untuk mengajukan permohonan ke perusahaan ini dan stres fianacial Anda akan berakhir karena perusahaan itu asli

Hubungi perusahaan: onebillionrisingfund@gmail.com

Asep NovtiaGmail: asepnovita2@gmail.com

Balas
avatar

saudara-saudara
Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

.(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com   

Balas
avatar

Halo

Kami menawarkan pinjaman bagi mereka yang bisa membayar dengan suku bunga 1% dalam jangka panjang.
Bagi siapa pun yang tertarik, kirimkan surat kepada saya, berpantang dari orang-orang dengan niat buruk.
Beri pinjaman antar individu dari semua jenis:
* Keuangan
* Perumahan
* Kredit investasi
* Pinjaman mobil
* Konsolidasi hutang
* Batas kredit
* Hak Tanggungan
* Penukaran kredit
* Pinjaman

Kami menawarkan pinjaman jangka pendek, menengah dan panjang, bekerja sama dengan pengacara kami.
Silakan langsung kirim email Anda dan beri tahu saya berapa yang Anda butuhkan.
Hubungi kami:
Perusahaan: ISKANDAR LENDERS INCO.
Hanya WhatsApp: {+ 44} 7480729811
Tel .... {+ 44} 7480729811
Email: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
Terima kasih

Balas
avatar

BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

 Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
 Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                          HUBUNGI SAYA

Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
Instagram::::::::Abdullah_Nofia
Facebook:::::::::Abdullah Nofia

Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

semoga harimu menyenangkan

Balas
avatar

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Bandar: _______________ Malacca
pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
Sebarang maklumat: ____ hendidi01@gmail.com

Selamat datang kepadamu,
Halo saudara-saudaraku, anda mesti berhati-hati tentang blog ini mengenai mendapatkan pinjaman, jika anda berada di sini untuk mencari pinjaman yang anda perlu berhati-hati dengan serius kerana begitu banyak orang di sini adalah palsu, penipu, penipu. Mereka akan menipu anda dengan meminta anda membayar yuran pemprosesan dan yuran guaman sebelum mendapatkan pinjaman anda, dan jika anda membayar mereka, anda tidak akan mendapat pinjaman, itulah cara mereka akan terus menipu anda untuk membayar lebih dan lebih. 2 minggu yang lalu saya ditipu oleh Rm73,400 untuk mendapatkan pinjaman, yang diminta saya bayar ke Turki yang saya lakukan dan mereka bertanya lagi dan lagi tetapi pada akhirnya mereka melarikan diri tanpa memberikan pinjaman. Tetapi hari ini saya mendapat pinjaman daripada seorang ibu yang baik dari Arab Saudi, dan mempunyai pejabat di United Kingdom, saya membaca tentang ibu yang baik dari jurnal perniagaan dan saya melihat laman web mereka di Google Map. Saya memohon Rm1. 3 juta yang saya buat permohonan kepada jabatan pinjaman, kejutan saya yang paling besar pinjaman saya telah diluluskan dan akaun bank dalam talian saya dikreditkan. Saya sangat gembira untuk mendapatkan pinjaman selepas saya telah ditipu oleh peminjam palsu yang tidak mempunyai laman web dan tidak mempunyai sijil perniagaan. Saya memutuskan untuk menyiarkannya kepada semua orang di sini supaya anda tidak akan menjadi mangsa semua testimonial palsu di blog ini. Sekiranya anda ingin pinjaman yang besar, anda boleh memohon di AASIMAH ADILA AHMED LOAN FIRM yang menawarkan pinjaman dengan cepat pada kadar pinjaman 1% tanpa jaminan kurang dari 1 jam. Mereka adalah ibu negara Muslim yang membantu banyak orang besar, orang ramai bercakap tentang mereka di bandar saya. Semoga Allah memberkati anda.
                          Pusat Aplikasi / Kenalan
https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mel: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516
https://www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/about-us/

Balas

Ads by google