Tingkatkan Jualan dengan Logo Perniagaan

Tingkatkan Jualan dengan Logo Perniagaan

Menjadikan brand kuat jelas tak terlepas dari strategi pemasaran yang matang, tetapi jangan sampai terlintas oleh anda untuk meremehkan unsur logo. Kerana dengan mencipta logo yang baik, bermakna anda telah melakukan langkah awal yang tepat untuk menggenggam pasaran yang diingini.

Saat mendirikan satu unit usaha atau perniagaan, kebanyakan orang bermula dari membuat logo terlebih dahulu. Selain menjaga kredibiliti brand melalui kualiti produk dan perkhidmatan perniagaan yang anda tawarkan, logo juga mempunyai fungsi penting terhadap apa yang akan pelanggan ingat di kepala mereka.


Yang perlu difahami, logo tidak sama dengan brand, kerana dicipta justru untuk membantu pelanggan teringat akan brand dan wajah perniagaan anda. Ya, logo boleh berupa simbol yang semudah the three stripes, seperti pada Adidas yang ikonik, atau mungkin semanis epal milik sang penguasa elektronik, Apple Inc.

Benoît Heilbrunn, profesor di Marketing Department ESCP Europe, Paris, dalam buku Representation and Legitimacy: A Semiotic Approach to the Logo, menyatakan bahawa dalam kamus marketing, logo adalah 'tanda' yang khas, mudah dikenali dan diingati, serta berkaitan dengan jenis gambar yang tepat.

Lalu formula apa saja yang diperlukan untuk mencipta logo yang sesuai bagi unit usaha anda? Soalan itu kembali mengingatkan kami akan apa yang Inc.com pernah beberkan berikut ini:

Sederhana. Logo harus boleh menyampaikan mesej yang diingini. Reka bentuk yang sederhana, namun berkarakter, mungkin saja berjaya melakukan itu. "Logo harus mempunyai unsur simplicity," kata Milton Glaser, pereka terkemuka kreator logo I Love New York.

Unik. Logo anda musti boleh dikenali dengan mudah di antara deretan logo lain di pasaran yang sama. Apabila merujuk cadangan Matt Mickiewicz dari Sitepoint.com, sebaiknya elakkan ikon-ikon yang sudah terlalu sering digunakan. Selain itu, menurut pereka David Airey, yang juga pernah menulis Logo Design Love, logo tak perlu melambangkan bidang yang dijalankan. "Logo Mercedes bukan kereta, logo The Virgin Atlantic bukan pesawat. Dan logo Apple bukan komputer, "katanya. Jadi, kafe anda pun tak perlu berlogo biji kopi.



Fleksibel. Logo yang anda sediakan harus boleh disesuaikan dengan pelbagai keadaan semasa akan dicetak nantinya. Ia harus tetap berkesan, baik dalam format yang paling kecil hingga ke penggunaan banner sekalipun. Unsur warna juga penting diperhatikan, ketika nanti akan diaplikasikan ke bidang hitam putih, ketika proses kirim-mengirim maklumat melalui faksimili, misalnya.

Sesuai. Sebelum merambahi pasaran yang luas, sekurang-kurangnya target audience usaha anda sudah boleh digenggam. Demi itu, maka logo harus sesuai dengan watak mereka. Apabila target anda adalah anak-anak, jangan bikin yang terlalu serius, dan sebaliknya, kalau sasarannya peguam, kurangkanlah ornamen yang bertele-tele.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google