Tips Membeli Pangsapuri/Apartemen Untuk Pelaburan


Tips Membeli Pangsapuri Untuk Pelaburan ~ Bagi anda yang mempunyai rancangan untuk pelaburan di sektor hartanah khususnya pangsapuri, dibawah ini ada beberapa perkara penting yang patut anda ketahui agar pelaburan anda lebih berpotensi dan menguntungkan.
Pelaburan pangsapuri berbeza dengan harta perumahan, di mana jika anda membeli harta rumah maka tanah dari rumah yang anda beli biasanya akan naik dari masa ke masa sementara itu nilai bangunan akan menyusut juga seiring dengan usia bangunan yang terus bertambah.

Sementara itu beda halnya dengan harta pangsapuri, nilai yang paling diharapkan biasanya adalah dari bangunan. Untuk itu agar pelaburan hartanah pangsapuri lebih menguntungkan, ada beberapa faktor kunci yang perlu di pertimbangkan seperti di jelaskan berikut ini.

1. Beli pangsapuri di lokasi yang berprestij
Hampir sama dengan pelaburan hartanah lain, masalah lokasi sering kali menjadi pertimbangan pertama. Oleh sebab itu dalam melabur di pangsapuri sebaiknya pilihlah lokasi premium yang strategik dan terletak di pusat-pusat perniagaan dan juga berdekatan dengan lokasi penting lain.
Dengan demikian potensi kenaikan harga apartmen yang anda beli akan semakin tinggi dari masa ke masa, dan jika anda juga merancang untuk menyewakannya pada orang lain maka sudah pasti harga sewa aparteman anda akan jauh lebih tinggi sehingga ROI (Return Of Investment) anda semakin cepat

2. Beli apartmen seawal mungkin
Masa pembelian pangsapuri sangat penting di perhatikan, semakin awal anda membeli maka harganya juga biasanya akan semakin murah. Beda halnya jika anda membeli pada masa pangsapuri tersebut sudah hampir selesai atau sudah selesai dan launcing tentu harganya sudah jauh lebih mahal dari sebelumnya.

Untuk itu sebaiknya belilah pangsapuri seawal mungkin atau sebelum pangsapuri tersebut selesai, untuk mendapatkan maklumat lebih lengkap anda boleh bekerja sama dengan pemaju pangsapuri, atau private pelabur lain dengan cara datang lebih awal.

3. Perhatikan kemudahan
Kemudian kemudahan pangsapuri penting untuk di pertimbangkan, dan sebaiknya belilah pangsapuri dengan kemudahan yang mampu memberikan kemudahan, fleksibiliti dan kepuasan bagi pelanggan.

Saat anda melabur di pangsapuri, kemudahan menjadi faktor penting khususnya jika anda menyewa pangsapuri anda pada orang lain. Dengan tersedianya pelbagai kemudahan seperti pusat membeli-belah yang sangat dekat, tersedianya kemudahan kecergasan, swimming pool dan view yang indah akan memberikan kepuasan tersendiri bagi orang yang bertempat tinggal di pangsapuri anda.
Sekian dulu artikel Tips Membeli Pangsapuri Untuk Pelaburan semoga bermanfaat untuk anda khususnya bagi anda yang sedang merancang membeli pangsapuri untuk tujuan pelaburan, jika anda masih mempunyai tips penting lain sila tambah di ruang komen.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Ads by google