Banyak Teman Banyak Rejeki

Banyak Teman Banyak Rejeki

banyak temanAnda pasti sering dengar pepatah "Banyak anak banyak rejeki," kalau pepatah saya sih "Banyak teman banyak rejeki!"

Dalam perniagaan internet, punya banyak teman talian itu berkah. Ya, mereka adalah sumur wang saya. Ini sangat membantu perkembangan perniagaan saya. Dan yang lebih mengenakkan, banyak sekali keuntungannya.

Banyak teman = banyak relasi
Saudara-mara online biasanya melakukan dua perkara utama. Pertama, hanya melawat laman web saya dan melakukan pembelian. Dengan cara ini mereka telah membantu saya mendapat pendapatan. Dan, biasanya saya akan melabur lagi pendapatan tadi.

Kedua, mereka menerbitkan laman web saya. Wah, ini dia yang paling menguntungkan. Mereka akan mengesyorkan laman web saya pada orang-orang lain. Promosi percuma dari mulut ke mulut membuat laman saya popular. Produk-produk saya automatik ikut terkenal dan laris. Amin ...

Iklan dan promosi itu perlu. Syukur-syukur kalau anda boleh mengiklankan terus-menerus. Tapi, biasanya anda akan memberikan peruntukan dana yang terhad. Maklum, mengiklankan kan tidak percuma. Jadi, iklan ini bergantung pada pemasukan yang anda peroleh. Dengan kata lain, laman web dan produk anda harus ada yang terus beli kan? Tapi, bagaimana mau beli ya kalau promosinya tersendat?

Bagaimana penyelesaiannya?

Anda kan tidak boleh memaksa setiap orang untuk tahu tentang perniagaan laman web anda. Yup! Lagi-lagi anda harus bersyukur punya banyak rakan-rakan dalam talian. Mereka boleh melakukan perkara yang tidak boleh dilakukan iklan.

Laman web anda yang sudah kadung terkenal, jadi andalan anda. Ingat, ini gara-gara kemampuan manusia yang boleh meyakinkan manusia lain. Mereka yang sudah membuktikan kualiti laman anda akan terus percaya pada anda. Dan kepercayaan ini menjadi jaminan bagi calon-calon pelanggan yang baru. Tidak perlu mengeluarkan kos untuk iklan. Kerana anda pasti sudah mempunyai pelanggan-pelanggan setia.

Luar biasa! ini berlaku kerana brand anda sudah mendapat tempat di hati mereka. Satu lagi manfaat punya banyak teman.
Menarik minat orang itu penting tetapi tidak mudah. Tidak ada minat dari orang lain sama saja laman anda tidak akan laku. Tentunya, anda tidak ingin yang demikian terjadi bukan? Makanya, sering sekali kita dengar nasihat-nasihat marketing untuk terus menarik pelanggan. Dan, pada masa yang sama, anda harus memelihara brand agar terus diingat sebagai yang terbaik. Jadi nanti anda tidak perlu bimbang, keuntungan akan terus mengalir.

3 Langkah Mudah Membangunkan Perniagaan di Internet

Ada tiga cara yang biasanya saya lakukan untuk mendapatkan teman sehingga perniagaan internet saya terus berkembang dan menguntungkan. Anda boleh menipu:

    Rebut perhatian. Ciptakan sebuah persembahan. Tampil beda. Demonstrasikan integriti anda. Dan, kembangkan gaya anda sendiri. Ingat, tujuan anda adalah terus mengembangkan perniagaan anda dan seluruh dunia perlu tahu tentang perniagaan anda.

    Jual diri anda. Mengapa pelanggan memilih laman web anda? Bukan milik pesaing? Mengapa teman-teman anda memilih menjadi pelanggan blog anda? Apa yang membuat mereka bertahan? Dan yang lebih penting, masalah apa saja yang sudah anda pecahkan? Website anda sebaiknya memuatkan keperluan-keperluan tertentu. Jika tidak, ciptakan suatu masalah. Dan buat penyelesaiannya sendiri. Jual diri anda. Maksudnya, populerkan pada orang-orang bahawa andalah satu-satunya orang yang boleh mengatasi masalah itu. laman web anda perlu jadi tapak yang penting dan tak boleh ditukar ganti.

    Jagalah penyokong. Pelanggan itu biasanya tidak boleh langsung percaya pada laman web kita. Kepercayaan itu datang sedikit demi sedikit. Untuk membuatnya lebih cepat, bergaullah dengan baik. Oya, bagaimana caranya mendapatkan pelanggan setia? Kuncinya, jual saja idea-idea, falsafah dan konsep-konsep. Jangan melulu produk. Kedermawanan, integriti, dan konsisten juga perlu dijalankan.

Langkah-langkah di atas sangat penting. Memohon dan yakinlah, perniagaan internet anda akan terus berkembang.
Anda tahu Markus Frind? Pengusaha asal Kanada yang punya laman PlentyofFish.com. Laman web terbesar di dunia yang tamunya adalah para pencari jodoh. Tahun lalu, dari tapak yang sepertinya remeh ini, Markus boleh memenangi $ 10,000 per hari! Berapa ya pendapatannya dalam satu tahun? Kita pasti iri ... $ 5 hingga 10 juta dolar!

Wow! Hebat!

Mau seperti Markus? Ayo kita tingkatkan kualiti laman web kita. Dan, terus jalin hubungan talian. Pasti kita boleh menjaring banyak ikan seperti Markus. Semakin banyak pengunjung bermakna semakin banyak teman kita yang pastinya akan membuat perniagaan kita lebih terkenal.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Ads by google