Perniagaan yang menguntungkan

Perniagaan yang menguntungkan

Pada dasarnya hampir semua perniagaan itu menguntungkan, akan tetapi mengingat definisi menguntungkan itu berbeza-beza bagi setiap individu, maka ada baiknya kita mengkaji semula apa erti perniagaan yang menguntungkan sebenarnya! Ada beberapa faktor dan sebab-sebab kenapa seseorang melakukan perniagaan, ada faktor minat / hobi, kemestian / kewajipan, profesi, atau faktor yang tidak terduga-duga sehingga orang tersebut melakukan perniagaan!

sebab yang pertama adalah Berbisnis kerana hobi atau suka, sebut saja anda hobi memasak lalu anda ingin memulakan perniagaan makanan, kerana anda mempunyai bakat dan mempunyai sedikit modal anda ber inisiatif ingin membuat sebuah restoran / rumah makan, dan soalan besarnya adalah sama ada memulakan perniagaan kerana hobi boleh membawa anda berjaya dalam suatu perniagaan? jawapannya adalah boleh jadi, banyak orang yang memulakan perniagaan kejayaan bermula dari hobi, tapi juga perlu di ingat bahawa 90% perniagaan itu akan gagal!
(Perniagaan makanan, perniagaan francais)

alasan memulakan perniagaan yang kedua adalah kewajiban, ada sebahagian orang yang dikehendaki untuk menjalankan perniagaan hal ini terjadi kerana mereka tidak mempunyai banyak pilihan! sementara yang dia tahu hanyalah perniagaan, biasanya ada faktor keadaan, boleh jadi kerana dia lahir dari keluarga peniaga, atau mungkin sebab lain, dan soalan besarnya adalah, apakah seseorang yang berniaga kerana kewajipan, akan membuat dia berjaya dalam perniagaan, atau malah justru akan gagal total! jawapan nya sama seperti di atas, boleh iya boleh tidak! tapi perlu di ingat, 90% perniagaan akan gagal! (perniagaan rumahan, perniagaan tol, kedai / gerai runcit)

Sebab yang ketiga adalah berniaga kerana profesi, biasanya dia berniaga kerana dia melihat ada peluang mendapat untung jika dia mau sedikit kreatif, dan biasanya para sales, atau marketing! tau sendiri kan rata-rata sales / marketing sudah punya basis pelanggan yang cukup banyak, dan berhubung pekerjaan mereka sehari-hari juga berjualan, jadi automatik dia tidak akan mengalami banyak halangan yang bermakna! tapi apakah dia akan berjaya dengan perniagaan?, itu akan lain cerita! (perniagaan sampingan)


Sebab yang ke empat adalah seseorang yang berniaga kerana tidak disengajakan, biasanya type perniagaan seperti ini, tidak mempunyai niat / cita-cita sebagai ahli perniagaan pada masa kecilnya, akan tetapi di dalam perjalanan hidupnya dia diperkenalkan dengan orang-orang yang berjaya dengan perniagaan, dia cuba dan ternyata berniaga itu menyeronokkan, definisi perniagaan yang menyeronokkan itu artinya menjual produk yang tidak mempunyai banyak saingan, akan tetapi peminatnya ribuan, dan dalam pembuatan produk tersebut tidak memerlukan kos yang banyak! boleh anda bayangkan jika anda mempunyai suatu produk dengan permintaan yang tinggi, dan anda tidak mempunyai banyak saingan, dan kos pengeluarannya pun sangat rendah! yep, perfect product! hal ini boleh saja terjadi, tetapi 1: 1 juta! tapi soalan besarnya adalah sama ada perniagaan ini boleh untuk jangka panjang? tentu saja tidak, perniagaan ini ada di dalam kawasan abu-abu! definisi perniagaan abu-abu artinya adalah, perniagaan tersebut tidak melanggar undang-undang akan tetapi dalam segi moral patut dipersoalkan! (perniagaan perkhidmatan, perniagaan online)

Dari ke 4 sebab kenapa seseorang terjun ke dalam dunia perniagaan, selalu di mentahkan dengan soalan sama ada perniagaan mereka akan berjaya, dan dijawab boleh berjaya tetapi boleh juga tidak! Mungkin ada beberapa orang yang akan mengandaikan bahawa pada dasarnya tidak ada perniagaan yang menguntungkan? jika anda menganggap seperti itu, saya boleh mengatakan, iyah! pada dasarnya, dan jika dikira secara terperinci 90% perniagaan yang dijalankan itu tidak menguntungkan, kalau anda tidak percaya cuba lihat data pusat badan statistik, apakah pengusah berjaya indonesia sudah mencapai lebih dari 10%, atau cuba dilihat statisik kemiskinan indonesia apkah bertambah atau berkurang! jika kemiskinan dan pemunculan orang kaya lebih dari 10% tentunya perhitunganya berdasarkan atas standard hidup orang kita, jika iyah mungkin saya salah besar!

90% peniaga indonesia rata-rata hanya berfikir untuk mengincar pelanggan berhampiran rumah dan sekitarnya jarang yang berfikir untuk menjual produk dalam skala nasional oleh kerana itu kesinambungan perniagaan mereka untuk mencapai sukses dan berkembang menjadi yang terbesar akan mengalami kesukaran! sebenarnya kalau mereka mau mempelajari sedikit ilmu tentang pemasaran, perniagaan kecil indonesia bisa saja menjadi jutawan dunia, memandangkan jumlah penduduk indonesia yang tidak sedikit iaitu 200 juta orang!


sebagai contoh, ahli perniagaan kasut, mereka membuat kasut dengan kos pengeluaran 50 ribu ringgit, dijual di pasaran dengan harga 100 ribu, kalau mereka menjual di sekitar lingkungan mereka saja, sepertinya mereka akan mengalami kesukaran untuk menjual 1000 pasang kasut, akan tetapi kalau mereka mengiklankan produk mereka dengan menggunakan Iklan enjin carian, terutama google adwords, mereka boleh saja dengan mudah menjual 1000 pasang kasut tinggal mengagak here and there aja! biar penukaran jualan tinggi, mungkin bayangan sebahagian orang berikalan di enjin carian memerlukan kos yang besar, akan tetapi jika kita boleh mengoptimisasi laman web kita dengan baik, kita hanya perlu membayar 50 sen sahaja, jadi boleh anda bayangkan dengan dana satu juta anda boleh mendapatkan pengunjung 20.000 / perbulan, dan biasanya iklan akan mula berjalan hanya dalam masa 30 minit!

Tapi perlu juga diketahui bahawa tidak semua produk mempunyai penukaran yang tinggi, tapi normalnya julat 1-5% paling bagus 10-20%, jadi boleh dibayangkan jika kedai online anda dikunjungi oleh 20 ribu orang, dengan penukaran 1% dan keuntungan penjual per unit di lingkungan 50 ribu rupiah, maka anda hanya membelanjakan 1 juta dan mendapat potensi untung 10 juta, kalau penukaran kedai online anda bagus, boleh jadi anda keluar kos iklan 1 juta, penukaran 10% bermakna 2000 orang akan membeli produk anda, yah kurang lebih ratusan juta ! Tapi saya juga harus akui bahawa tidak semua pengusaha mengetahui trick dan tips SEM, jadi emang agak-agak sukar, tapi cadangan saya sich banyak-banyak aja bergaul dengan para Specialist adwords, biasanya mereka mahu membantu anda.

Kesimpulan:

Hampir semua perniagaan pada dasarnya menguntungkan, tinggal bergantung bagaimana cara kita memasarkan produk yang kita miliki kepada skala nasional, berhubung iklan di TV mahal, satu-satunya cara yah iklan online yang lebih murah dan berpatutan! memang ada beberapa perniagaan yang tidak terlalu bagus dengan menggunakan perikalanan talian, seperti perniagaan makanan, sayur-sayuran, peralatan rumah tangga, dsb. hal tersebut kerana permintaan untuk produk tersebut tidak terlalu tinggi, dan pembeli boleh dengan mudah mendapatkan produk tersebut di warung terdekat, jadi buat apa mereka beli produk tersebut via online!

Latest
Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

ANDA PERLU A:

· Pinjaman untuk pelaburan yang lebih besar?

· Pinjaman untuk pengembangan perniagaan?

· Pinjaman untuk pelaburan baru?

· Pinjaman untuk membayar hutang dan bil jangka panjang?

· Adakah anda mempunyai kredit yang buruk?

· Adakah bank anda gagal?

kami adalah pemiutang berhubung dengan bank dan menjamin tawaran telus, menawarkan pinjaman faedah rendah (2%), tanpa cagaran dan jaminan. Kami berada di sini untuk menamatkan kemiskinan dan pengangguran, kerana setiap orang mempunyai potensinya sendiri. Hubungi kami hari ini dan anda akan menjadi salah satu pelanggan kami yang dihormati. martharolandloancompany@gmail.com

Terima kasih

Puan Martha Roland.

Balas:

Balas
avatar

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Balas
avatar
Anonim 04:19
delete

Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian pergi ke atas dan di luar keperluan mereka untuk membantu saya dengan pinjaman saya yang saya gunakan memperluaskan perniagaan farmasi saya, Mereka adalah permata yang ramah, profesional, dan mutlak untuk bekerja dengan. Saya akan mengesyorkan sesiapa yang mencari pinjaman untuk dihubungi. Email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.

Balas
avatar

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Balas

Ads by google