8 Kiat Motivasi Sukses dalam Berniaga

8 Kiat Motivasi dalam Berniaga

Dalam menjalani perniagaan sendiri, motivasi dalam diri anda tidak boleh lemah.
Anda harus memelihara motivasi agar selalu membara, bahkan menularkannya kepada seluruh pekerja anda. Geoffrey James, penulis Business to Business Selling:

 Power Words and Strategies From the World 's Top Sales Experts, memberi beberapa tip untuk anda. Inilah 8 jurus yang boleh anda praktikkan dalam mengharungi lautan perniagaan:


1. kondisikan fikiran anda. Latihlah agar anda selalu berfikir positif sekaligus menghilangkan fikiran-fikiran negatif.

2. Elakkan orang-orang negatif. Mereka akan menguras tenaga anda. Bergaul dengan mereka sama saja dengan melukai kaki anda sendiri.

3. Carilah orang-orang yang bermotivasi. Tenaga mereka akan menular kepada anda dan strategi kejayaan mereka boleh anda tiru.

4. Bertindak dengan sasaran yang lebih tinggi. Setiap aktiviti yang tidak berkaitan dengan gol yang lebih tinggi sebaiknya dielakkan kerana akan membuat tenaga anda sia-sia.

5. Rayakan kegagalan anda. Pelajaran paling berharga dalam hidup dipetik dari hal-hal yang tak boleh anda capai. Sediakan masa untuk memahami kegagalan anda
.
6. Elakkan target-target yang lemah. Sasaran adalah jiwa dari sebuah kejayaan, jadi jangan pernah bermula dengan, "saya akan cuba. Selalu katakan," Saya akan "atau" saya perlu "


7. Berfikir sebelum bercakap. Diam lebih baik dari pada menyatakan sesuatu yang bukan menjadi tujuan anda.

8. Ingat: Tidak cuba adalah satu-satunya kesalahan anda. Jika anda tidak bertindak, anda gagal dan tidak belajar dari pengalaman.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Ads by google