5 Kreativiti yang Akan Melambungkan Perniagaan anda

5 Kreativiti yang Akan Melambungkan Perniagaan anda
 
Tak peduli apa jenis perniagaan anda, menerapkan kreativiti dalam perniagaan sangatlah penting. Bahkan menerapkan kreativiti boleh menjadi salah satu kunci penting kejayaan perniagaan anda.

Kreativiti ternyata bukan hanya untuk perniagaan yang masuk dalam kelompok ekonomi kreatif semata. Ya, bila bicara soal fesyen, muzik, filem dan sebagainya yang kini digolongkan sebagai ekonomi kreatif, terkesan bahawa sisi kreativiti lebih berguna untuk jenis perniagaan tersebut.


Tetapi ternyata perniagaan seperti dobi, menjual makanan dan minuman dan sebagainya, juga memerlukan kreativiti, tak hanya dari sisi produk yang dihasilkan, melainkan mencipta kaedah pemasaran yang berkesan menjual produk yang mempunyai sangat banyak saingan di pasaran.

Bahkan, pada kadar yang lebih tinggi, perbezaan kreativiti untuk produk sejenislah yang akan menentukan sebuah perniagaan bertahan dan maju, atau sekadar tidak berkembang, bahkan mandek, lantaran kurang kreatif dalam berusaha.

Jadi, apa saja kreativiti yang diperlukan untuk menjadi ahli perniagaan yang berjaya? Simak ini:

Kenali pola yang biasa dalam hal yang berbeza. Akibat mempelajari kebiasaan dan rutin, idea baru kadang-kadang terdengar sama dengan yang lama. Orang-orang kreatif mendapatkan hasil daripada menggabungkan hal-hal yang justru tidak umum.

Mencabar perubahan dengan menukar cabaran. Mengubah cara pandang terhadap sesuatu, maka hal yang anda lihat akan berubah. Hal yang terus menerus dan terjadi berulang kali akan menghalang visi dan menduduki imaginasi anda. Kadang sangat berguna untuk membayangkan pendekatan yang bertolak belakang, atau bekerja dengan urutan yang terbalik.


Berfikir tentang hal yang tak terpikirkan. Kita perlu melakukan cara untuk menggagalkan imaginasi, demi menjelajah batasan terluar atau alternatif, supaya kita dapat memperoleh hasil yang tidak biasa.
Pelaksanaan adalah kunci dari berfikir kreatif. Kebanyakan seniman gagal dalam pelaksanaan. Anda perlu melakukan segala sesuatu secara berurutan.

Anda adalah apa yang anda bayangkan. Perilaku mempengaruhi sikap, tetapi sikap juga mempengaruhi perilaku. Kenyataan adalah apa yang anda inginkan.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 02:21
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google