Strategi Supaya Menang Dalam Persaingan Bisnes

Menang Dalam Persaingan Perniagaan

Jangan dikira, membuka warung/kedai bakso sangatlah mudah. Persaingan di perniagaan itu cukup ketat, lho. Sebagai pendatang baru, anda boleh cepat kalah dan ditinggalkan pembeli.

Ya, apa pun jenisnya, akan sentiasa ada pesaing dalam perniagaan. Tetapi di sinilah seni berniaga. Anda boleh mengatur strategi sepintar mungkin agar memenangi persaingan.


Nah, agar menang dalam persaingan, anda mesti mempunyai strategi jitu. Cuba ikuti tip dari Masbukhin Pradhana, perunding perniagaan, berikut ini:

Strategi promosi. Betapa pun bagusnya produk yang anda jual, tidak akan mendatangkan pelanggan, jika anda tidak melakukan promosi dengan benar. 

Memberikan potongan harga yang menarik adalah salah satu isu promosi yang manjur.

ATM. Jika anda merupakan pemain baru di perniagaan yang anda ceburi, ambilah contoh baik dari para pesaing anda. Dari contoh itu, anda boleh berkreasi untuk membuatnya menjadi lebih baik lagi. Ingat formula ATM (amati, tiru dan pengubahsuaian/modifikasi).
 

Jaga hubungan baik. Pelanggan adalah sumber pendapatan anda. Menjaga hubungan baik dengan pelanggan seringkali dilupakan oleh ahli perniagaan. Selain itu, jika sudah merasa mempunyai banyak pelanggan. Tanamkan rasa persaudaraan dengan pelanggan anda dan tularkan kepada pekerja anda.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Ads by google