4 Tip Modal Perniagaan Tak Bankrap

4 Tip Modal Perniagaan Tak Bangkrap

Salah satu elemen penting dalam perniagaan adalah mempunyai arus pengeluaran dan pemasukan yang seimbang. Karena itu, diperlukan cost control atau kawalan kos.

Cost control sangat penting untuk mengetahui "kesihatan" kewangan perniagaan anda. Semakin tinggi angka pemasukan berbanding angka pengeluaran, menunjukkan bahawa perniagaan anda untung. Jika semakin rendah nombor pemasukan berbanding angka perbelanjaan, petunjuk perniagaan anda dalam tahap kebankrapan.


Dengan mempunyai rekod khusus mengenai aliran kewangan, anda boleh mengawal kadar kewangan perniagaan anda. Berikut ini adalah beberapa cara mudah untuk mengawal kewangan.

Rancang semua perbelanjaan.
Anda harus mempunyai anggaran bujet untuk perbelanjaan-perbelanjaan yang pasti. Contohnya, kos elektrik bulanan, kos telefon bulanan, bayaran gaji pekerja, kos pembelian bahan atau bahan produk yang anda jual dan lain-lain.

Selalu penilaian
Setelah rencana anggaran perbelanjaan ada, maka seterusnya adalah menilai perbelanjaan tersebut secara rutin. Contohnya, setiap tiga bulan sekali. Anda boleh mengetahui kemungkinan bengkak kos atau tidak.
 
Baca juga Tingkatkan Jualan dengan Produk Unggulan

 
Mencari alternatif lain.
Setelah mengetahui keputusan penilaian, maka ia adalah masa memperbaiki diri. Pangkas kos yang dirasa tidak perlu, atau cuba cari sumber lain sebagai alternatif untuk keperluan pengeluaran perniagaan anda, dan sesuaikan dengan modal yang anda miliki.

Pelaburan, jika perlu.
Jangan terburu-buru membelanjakan barang yang anda anggap sebagai pelaburan. Biasanya berupa barang-barang untuk keperluan pengeluaran. Pelajari dahulu sama ada barang tersebut memang sudah sangat anda perlukan untuk perniagaan anda?

Selamat mengawal kos perniagaan!
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:10
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google