Kesalahan Yang Sering Dilakukan Usahawan

Tips berniaga
Menjadi seorang entrepreneur adalah sebuah kebanggaan tersendiri bagi sesiapa yang menjalankannya. Mempunyai syarikat dan perolehan yang besar juga menjadi impian banyak orang. Tapi faktanya, menjadi seorang  entrepreneur bukanlah perkara mudah.

Banyak entrepreneur muda yang tadinya sudah berjaya tetapi melakukan banyak kesalahan yang harusnya tidak mereka lakukan. Kesalahan-kesalahan tersebut kemudian membuat perniagaan mereka terpuruk bahkan hancur di tengah jalan. Sebenarnya melakukan kesalahan adalah hal lumrah, dan boleh dimaklumi. Namun yang perlu di fahami adalah bagaimana agar tidak melakukan kesalahan tersebut berulang kali.

Untuk kita yang masih baru dalam menjalankan perniagaan, ada baiknya memperhatikan beberapa kesalahan yang sering kali dilakukan para peniaga pemula ini, supaya tidak terperosok dan tidak ikut melakukan kesalahan tersebut.

 
Baca juga Tips Menggali Idea Kreatif Dan Inovatif


1. Hentikan Memikirkan Keuntungan Semata
Perniagaan baru yang baru membina perniagaannya lebih dulu memikirkan tentang perolehan atau keuntungan yang harus mereka raih. Fikiran mereka terlalu fokus pada soalan bagaimana caranya akan berjaya dengan menjual produk sebanyak-banyaknya.

Menjual produk yang tidak mempunyai nilai perniagaan dan manfaat sama saja anda melakukan perkara yang sia-sia, begitu ada pesaing yang sedikit lebih baik maka perniagaan anda akan ditinggalkan pelanggan. Hal itu menunjukkan bahawa produk anda tidak mempunyai nilai yang melekat di hati pelanggan.

Namun berbeza jika anda telah mampu membuat sebuah produk di mana produk tersebut tidak dapat dilupakan dan ditinggalkan oleh pelanggan. Dengan menawarkan produk yang memenuhi keperluan pelanggan, baik dari kualiti dan manfaat maka perniagaan anda tidak akan ditinggalkan oleh pelanggan.

2. Tidak Mampu Membuat Pelanggan Menjadi Loyal

Kebanyakan ahli perniagaan muda akan merasa puas dengan jualan produk mereka yang begitu banyak dan meraih keuntungan besar dengan cepat. Padahal belum tentu dengan terjualnya produk dalam skala besar dan perolehan yang banyak boleh membuat pelanggan akan setia kepada perniagaan anda. Boleh jadi selepas pembelian pertama, mereka akan meninggalkan perniagaan anda.

Jika produk yang kita miliki tidak punya nilai lebih yang boleh membuat pelanggan akan membelinya kembali, maka akan sukar mengekalkan pelanggan pada sebuah niche perniagaan. Maka dari itu sebagai seorang ahli perniagaan anda jangan hanya memikirkan bagaimana menjual produk dengan cepat, tapi juga perlu memikirkan bagaimana pelanggan mahu kembali lagi membeli produk tersebut dan menjadi pelanggan loyal.

3. Pekerja yang Berkemauan Kerja Tinggi
Sering kali perniagaan mencari pekerja yang mempunyai latar belakang #Pendidikan tinggi dan sudah berpengalaman. Memang tidak ada yang salah dengan hal itu, namun pendidikan yang tinggi bukan menjadi satu-satu acuan bahawa calon pekerja tersebut berkualiti.

Cubalah mencari pekerja yang punya kemahuan tinggi untuk maju dan mempunyai tekad untuk bersama-sama membangunkan perniagaan yang anda jalani. Pendidikan bukanlah jaminan bahawa individu tersebut mempunyai etika kerja yang baik.

4. Jangan Takut Mengalami Kegagalan
Nah ini mata penting yang harus benar-benar kita perhatikan saat akan memulakan perniagaan. Biasanya usahawan muda akan merasa takut mengalami kegagalan, oleh itu semua yang mereka lakukan akan tercemar dengan rasa takut itu hingga akhirnya keputusan dan cara menjalankan perniagaan terlalu berhati-hati dan perlahan sekali.

Setiap perniagaan pasti tidak ingin merasakan kegagalan dalam menjalankan perniagaannya. Namun terkadang dengan kegagalan tersebut kita boleh menjadi lebih memahami kekurangan dan akan tahu langkah selanjutnya untuk mengelakkan kegagalan tersebut. Jadi bagi anda perniagaan muda janganlah pernah takut gagal dalam menjalankan perniagaan, jadilah kuat dan pantang menyerah.
 
Baca juga  Jom Kenali Jenis-jenis Saham


Di atas adalah beberapa perkara yang sering diabaikan oleh para peniaga pemula. Kesalahan memang boleh berlaku pada bila-bila saja dan akan kita lakukan, tetapi jika kita benar-benar belajar memahami apa yang kita jalani maka harusnya kita tidak akan melakukan kesalahan yang sama. Banyaklah belajar kepada yang telah berpengalaman, bersosial dengan para peniaga senior serta jangan takut untuk bekerjasama dengan pihak lain supaya perniagaan anda berkembang dan semakin maju. Semoga memberi inspirasi.
Previous
Next Post »
12 Komentar
avatar

Halo Mr dan Mrs Apakah Anda mencari pinjaman? , Apakah untuk bisnis atau untuk pelaksanaan re-peluncuran proyek, apakah akan membelikanmu apartemen atau untuk membayar utang. Saya seorang pemberi pinjaman pribadi yang menawarkan Anda pinjaman jasa saya antara individu swasta di bidang berikut: - KREDIT PROPERTI - - PINJAMAN KREDIT KPR - KREDIT AUTO - REDEMPTION PINJAMAN - KREDIT MENINGKATKAN MODAL - PINJAMAN LAIN bunga kami 3%, Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: elizabethkeen.loanfinance@gmail.com untuk pinjaman Anda hari ini terima you.Mrs. Elizabeth

Balas
avatar

Hello Setiap Satu, saya mrs Adhi Aini Dari Indonesia tetapi saya tinggal di sini di Malaysia, saya cepat mahu menggunakan media ini untuk ricih bukti bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada
Legit dan sebenar pemberi pinjaman pinjaman yang telah mengubah hidup saya dari rumput untuk tangguh, daripada menjadi miskin untuk seorang wanita kaya yang kini boleh berbangga dengan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa
tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan telah scammed jumlah Rp5,000 i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan
pinjaman daripada pemberi pinjaman pinjaman legit talian yang tidak akan menambah kepada sakit saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi seorang kawan saya yang baru-baru ini mendapat pinjaman dalam talian, kami membincangkan tentang
isu dan kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang Wanita yang dikenali sebagai Puan Elizabeth yang juga C.E.O Elizabeth Kean Pinjaman Firm. Jadi saya memohon jumlah pinjaman (Rp300,000.000)
dengan kadar faedah rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman telah diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan di mana dibuat mengenai pemindahan pinjaman dan dalam masa kurang daripada 4 jam,
pinjaman itu didepositkan ke dalam bank saya. Jadi saya ingin menasihatkan mana-mana satu yang memerlukan pinjaman untuk segera menghubungi beliau melalui e-mel .. elizabethkeen.loanfinance@gmail.com Dia
tidak tahu bahawa sedang melakukan ini saya berdoa agar Allah akan memberkati dia untuk perkara yang baik yang dia telah dilakukan dalam hidup saya. anda juga boleh hubungi saya di adhiaini05@gmail.com. untuk lebih
info.

Balas
avatar

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

Balas
avatar

Berhati-hati di sini. Tiada siapa yang boleh membantu anda di sini atau cadangkan bagaimana anda boleh mendapatkan bantuan kewangan. paling jawab dari pemberi pinjaman pinjaman di sini, anda MESTI mengabaikan, kerana mereka adalah penipuan ... PENIPUAN sebenar ... i adalah mangsa yang i telah mengoyakkan ribuan dolar ... baik bersyukur kepada Tuhan kerana seorang saudari yang merujuk saya kepada organisasi pinjaman dibentuk oleh beberapa Kumpulan Wang Amanah Wanita Kristian. ia dipanggil wanita Kristian Pinjaman-dana Koperasi Pertubuhan (C.W.T.C.O) christianwomenloanfunds@cash4u.com dan christianwomenloanfunds@gmail.com Mereka membuat hidup saya satu yang berharga dan memberikannya makna. Apabila kakak memberikan saya hubungan mereka, saya menghubungi mereka. Kemudian saya diminta untuk pinjaman dengan semua bukti yang diperlukan untuk membuktikan bahawa saya sebenarnya diperlukan pinjaman, mereka meluluskan pinjaman sebanyak $ 250,000.00 USD dalam 48 jam selepas bertemu dan keperluan yang diperlukan mereka, pinjaman saya telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya tanpa cagaran. Walaupun i sangat gugup dengan organisasi pinjaman pada mulanya kerana pengalaman buruk saya sebelum ini, terutamanya apabila isu saya menetap caj Pendaftaran datang, saya berpegang kepada iman saya kerana hakikat bahawa saudara saya merujuk saya, faham dibersihkan , dan sebagai Tuhan harus mempunyai, sedikit yang saya tahu bahawa kelemahan kewangan saya telah datang ke akhir akhir. Jika tidak untuk rujukan cepat dari kakak christian kepada sumber yang tulen ini, saya akan menyesal jumlah hidup saya, kerana pada ketika itu saya hanya bercerai bapa anak saya, dan anak saya (Kenneth) telah berhadapan dengan kehidupan dan keadaan kematian. Saya berhadapan dengan bil hospital dan saya juga menghadapi perampasan di pangsapuri saya. Butiran organisasi ini ALLAH DIHANTAR tidak akan mendedahkan buat masa ini kerana takut penyamaran (kerana ia telah mendapati bahawa beberapa orang tidak benar-benar memerlukan bantuan kewangan, tetapi mereka hanya mahu mengumpul wang daripada organisasi pinjaman christian tulen ini) . Dan ia adalah kerana sebab ini mereka don, t memberi pinjaman bagaimanapun. Anda mesti dapat meyakinkan mereka dengan baik, dan memberikan keterangan-keterangan yang baik untuk menunjukkan bahawa anda benar-benar memerlukan pinjaman sebelum mereka boleh meluluskan untuk anda. jagaan mereka adalah sangat berpatutan dan boleh dipercayai berbanding dengan banyak di luar sana, kadar faedah mereka hanya 4%, pembayaran balik dokumentasi sedikit 1-10years, dan pemeriksaan kredit sedikit. Seperti yang saya telah sebelum ini berkata, atas sebab-sebab keselamatan i hanya boleh memberikan alamat e-mel mereka. Hayati inisiatif baru ini. Jangan ragu untuk menghubungi mereka melalui E-mel sebagai pegawai pinjaman mereka / rep tuan Perry smith akan hadir untuk anda dan anda akan bebas daripada penipuan dan beban kewangan.
Hubungi E-mel ... christianwomenloanfunds@cash4u.com dan christianwomenloanfunds@gmail.com
Hubungi Telefon ..... + 233553866486

Balas
avatar

Hello, nama saya Adriana Javier, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. saya telah kehilangan kira-kira RM70,000 kerana saya memerlukan modal yang besar sebanyak RM200,000. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan anak saya. i tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan camila pedro, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. i juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati rakyat Malaysia, yang terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman yang cepat, hanya mendaftar melalui Puan camila pedro melalui e-mel: camilapedro93@gmail.com. anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: javieradriana93@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

Balas
avatar

Adakah anda sedang mencari pinjaman? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. sila hubungi kami melalui e-mel melalui marywilliam902@gmail.com

DATA PERMOHONAN

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Adakah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
Terima kasih,

Balas
avatar

Nama saya dewi Setiana, seorang warganegara indonesia, dari bandar Kota Surakarta. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi crutail dinasihatkan kepada semua warganegara indonesian yang mana untuk mendapatkan pinjaman untuk berhati-hati kerana internet adalah penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu i adalah sangat-sangat memerlukan pinjaman, kerana kewangan saya keadaan yang tidak terlalu baik dan putus asa, saya jatuh ke dalam tangan pemberi pinjaman palsu, dari saudi arabia. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman sangat handal dipanggil Puan Emiliana, pemilik sebuah organisasi pinjaman global, Beliau merupakan pemberi pinjaman global; yang i dihubungi dan dia menghulurkan saya jumlah pinjaman sebanyak Rp450,000,000 dalam masa kurang daripada 24 jam pemprosesan dengan kadar faedah sebanyak 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya selepas Puan Emiliana memindahkan pinjaman saya, apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya digunakan telah dikreditkan ke dalam akaun bank saya

jadi untuk kerja-kerja baik Puan Emiliana dalam hidup saya dan keluarga saya, saya mengambil keputusan untuk memberi amaran dan berkongsi kesaksian saya mengenai Puan Emiliana, supaya orang-orang dari negara saya dan bandar saya boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

Anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setianadewi2020@gmail.com dan Cik Irawati yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Emiliana, Beliau juga menerima pinjaman beliau dari Puan Emiliana. Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel beliau: irawatidianna@gmail.com Sekarang, saya adalah seorang pemilik bangga dengan yang baik dan besar wanita perniagaan di bandar saya, semoga Allah terus memberkati Puan Emiliana untuk kerja-kerja baik beliau dalam hidup saya dan bahawa keluarga saya.

Balas
avatar

Nama saya dewi Setiana, seorang warganegara indonesia, dari bandar Kota Surakarta. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi crutail dinasihatkan kepada semua warganegara indonesian yang mana untuk mendapatkan pinjaman untuk berhati-hati kerana internet adalah penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu i adalah sangat-sangat memerlukan pinjaman, kerana kewangan saya keadaan yang tidak terlalu baik dan putus asa, saya jatuh ke dalam tangan pemberi pinjaman palsu, dari saudi arabia. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman sangat handal dipanggil Puan Emiliana, pemilik sebuah organisasi pinjaman global, Beliau merupakan pemberi pinjaman global; yang i dihubungi dan dia menghulurkan saya jumlah pinjaman sebanyak Rp450,000,000 dalam masa kurang daripada 24 jam pemprosesan dengan kadar faedah sebanyak 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya selepas Puan Emiliana memindahkan pinjaman saya, apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya digunakan telah dikreditkan ke dalam akaun bank saya

jadi untuk kerja-kerja baik Puan Emiliana dalam hidup saya dan keluarga saya, saya mengambil keputusan untuk memberi amaran dan berkongsi kesaksian saya mengenai Puan Emiliana, supaya orang-orang dari negara saya dan bandar saya boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

Anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setianadewi2020@gmail.com dan Cik Irawati yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Emiliana, Beliau juga menerima pinjaman beliau dari Puan Emiliana. Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel beliau: irawatidianna@gmail.com Sekarang, saya adalah seorang pemilik bangga dengan yang baik dan besar wanita perniagaan di bandar saya, semoga Allah terus memberkati Puan Emiliana untuk kerja-kerja baik beliau dalam hidup saya dan bahawa keluarga saya.

Balas
avatar

nama saya dewi Setiana, pemilik ladang ternakan ayam di bandar surukarta, yang setia Islam khusus. Adakah anda putus asa atau kecewa? Anda kesal pernah memulakan perniagaan? Adakah anda menghadapi masalah? atau anda hanya mendapat melalui kegagalan perniagaan? anda mahu berhenti proses keusahawanan? anda ingin meletakkan perniagaan anda dan kembali ke sekolah untuk mendapatkan ijazah? i adalah mangsa semua cabaran ini, Jika salah satu syarat di atas berkenaan dengan anda, maka saya mempunyai beberapa nasihat untuk anda, membina perniagaan yang pasti bukan satu tugas yang mudah ia adalah satu proses yang kebanyakan orang takut cabaran yang terlibat dan itulah mengapa ramai orang lebih suka menyimpan pekerja mereka untuk mengambil langkah berani untuk memulakan perniagaan anda sendiri anda telah benar-benar membuktikan keberanian anda membina perniagaan yang berjaya dari awal hanya kira-kira surmounting cabaran, tidak lebih, tidak kurang apa-apa usahawan yang berjaya mempunyai perjalanan yang lancar untuk bahagian atas dan tidak akan menjadi satu cabaran, kekecewaan dan kegagalan akan sentiasa berada di sana tetapi bagaimana anda mengendalikan mereka yang menentukan sama ada anda akan berjaya atau tidak ramai orang yang mengatakan bahawa mereka adalah pinjaman semua palsu, saya adalah seorang mangsa yang con untuk 9 bulan. Saya rasa hidup saya sudah berakhir dan perniagaan ke bawah supaya saya melawat tapak pengumuman pinjaman, dan saya datang di suatu kumpulan yang besar, Puan Emiliana, Ketua Pegawai Eksekutif kewangan global syarikat pinjaman terhad, syarikat pinjaman pinjaman dunia terkemuka di seluruh asia benua, mereka mengiklankan kredit dan saya mengambil iman dan memohon pinjaman daripada Rp450,000,000.00 setelah mengisi borang dan semua proses yang telah dilakukan, saya telah diminta untuk mendapatkan dokumen perjanjian pinjaman saya, dan selepas i mendapatkan dokumen perjanjian pinjaman saya, untuk kejutan terbesar saya. Dia memberikan saya pinjaman berjumlah saya untuk pinjaman Rp450,000,000.00 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% dan walaupun tanpa cagaran, tanpa penjamin dan tiada yuran pendaftaran untuk kejutan terbesar saya bersedia pinjaman saya diluluskan dalam masa kurang daripada dua jam saya mempunyai wang dalam saya akaun tanpa what- apa masalah sebab mengapa saya membuat pengakuan ini hingga ke hari ini kepada rakan-rakan Indonesia saya, kerana dia berubah semua kesedihan saya kegembiraan dan ketawa rakan-rakan Indonesia saya, dia adalah Allah yang diturunkan kepada membantu saya untuk memberi keterangan hari ini bahawa anda memanggil abang saya dan kakak saya dan anda akan berpuas hati dengan kehidupan lagi dan semua hidup saya, saya akan menjadi sangat greatfull untuk syarikat-syarikat pinjaman hubungan Puan Emiliana, anda boleh menghubungi Puan Emiliana untuk pinjaman anda melalui e-mel beliau: emilianawilson111@gmail.com
 
dan mendapatkan pinjaman hari ini anda juga boleh menghubungi saya di (setianadewi2020@gmail.com) anda juga boleh menghubungi saya dian rakan Irawati yang memperkenalkan saya kepada ibu Emiliana melalui e-mel: (irawatidianna@gmail.com),
 dia adalah orang yang meyakinkan saya untuk membayar yuran saya apabila saya bimbang bahawa ia mungkin menjadi salah satu penipu internet tetapi kasih sayang di kalangan semua pemberi pinjaman kredit masih seseorang yang mengambil berat apa-apa yang tidak pergi ke pemberi pinjaman dalam talian, mencari yang geniue syarikat pinjaman Kiranya Dia, Allah membantu kita semua sekali lagi menangani Puan Emiliana di email: emilianawilson111@gmail.com

Balas
avatar

,,.,KISAH NYATA ,,,,,,,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JAMBRONG di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).

----

Balas
avatar

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas
avatar

Berhati-hati di sini. Tiada siapa yang boleh membantu anda di sini atau mencadangkan bagaimana anda boleh mendapatkan bantuan kewangan. Sebarang jawapan dari pemberi pinjaman pinjaman kepada soalan anda, anda mesti mengabaikan, kerana mereka adalah SCAMS ... SCAMS sebenar ... saya mangsa yang saya ripped beribu-ribu ringgit ... syukurlah kepada Allah untuk adik perempuan yang memanggil saya ke organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Wanita Kristian. ia dipanggil Pertubuhan Koperasi Terjamin Jaminan Amanah (G.T.L.LC.O) (guaranteetrustloan24hours@gmail.com) Mereka menjadikan hidup saya satu yang bernilai dan memberikan maknanya. Ketika kakaknya menghubungi saya, saya menghubungi mereka. Kemudian saya meminta pinjaman dengan pinjaman sebanyak 60,000.00 EURO dan dalam 48 jam selepas memenuhi syarat saya, pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya tanpa cagaran.
Walaupun saya sangat gugup dengan organisasi pinjaman pada mulanya kerana pengalaman buruk saya yang terdahulu, terutamanya apabila masalah saya menyelesaikan tuduhan pemindahan itu, saya mendapatnya dibersihkan, dan seperti yang Allah minta, sedikit yang saya tahu bahawa kewangan saya kekurangan telah sampai ke HALT akhir.
Sekiranya bukan untuk rujukan cepat dari adik perempuan Kristian kepada sumber yang tulen, saya akan menyesali hidup saya, kerana pada ketika itu saya hanya menceraikan bapa anak saya, dan anak saya (Kennett) berhadapan dengan kehidupan dan keadaan mati.
Saya berhadapan dengan bil hospitalnya dan saya juga menghadapi perampasan di apartmen saya. Butiran mengenai organisasi ALLAH-SENT ini tidak akan didedahkan sekarang kerana ketakutan penyamaran (kerana telah mendapati bahawa sesetengah orang tidak memerlukan bantuan kewangan, tetapi mereka hanya ingin mengumpulkan wang dari organisasi pinjaman amanah ini). Dan kerana alasan ini mereka tidak memberi pinjaman lagi. Anda mesti dapat meyakinkan mereka dengan baik, dan memberikan bukti yang baik untuk menunjukkan bahawa anda benar-benar memerlukan pinjaman sebelum mereka boleh meluluskannya untuk anda.
Tuduhan mereka adalah sangat berpatutan dan boleh dipercayai berbanding kadar mereka, kadar faedah mereka hanya 2%, dokumentasi kecil, dan pemeriksaan kredit yang sedikit. Seperti yang saya katakan dahulu, atas alasan keselamatan, saya hanya dapat memberikan alamat email mereka. Terlibat inisiatif baru ini. Percuma untuk menghubungi mereka melalui E-mel (guaranteetrustloan24hours@gmail.com) sebagai pegawai pinjaman / rep mereka Puan Jaminan Pinjaman Jaminan akan menghadiri anda dan anda akan bebas dari penipuan dan beban kewangan

Balas

Ads by google