Inilah Tips Usaha Guest House


Tips Usaha Guest House ~ Usaha guest house meruapakan salah satu usaha yang boleh di katakan sangat prospek. Pada umumnya usaha guest house akan lebih berkembang di lokasi-lokasi yang sering di kunjungi oleh pelancong. Jika kebetulan anda juga sedang mempunyai rumah yang kurang di nikmati di tempat yang berdekatan dengan objek pelancongan, maka perniagaan sewa rumah harian (guest house) boleh anda jadikan sebagai penyelesaian.

Di bandar-bandar besar di mana pengunjung selalu ramai seperti pada hari cuti, hujung minggu biasanya para tetamu sentiasa mencari hotel sebagai tempat penginapan, tak jarang tetamu-tetamu domestik ataupun luar sering kewalahan untuk mendapatkan hotel sebagai penginapan kerana pelbagai alasan.
Banyak pengunjung khususnya rombongan keluarga lebih memilih guest house di banding hotel sebagai penginapan penginapan. Alasannya tentu saja kerana jumlah rombongan biasanya berjumlah banyak, jadi memilih guest house sepertinya lebih leluasa dan praktikal bagi mereka.
Selain guest house yang terkadang lebih praktikal, bagi keluarga rombongan yang memerlukan penginapan seringkali lebih memilih guest house kerana dari segi kos boleh lebih ekonomi di banding dengan penginapan di bilik hotel.

Sebenarnya tidak hanya bagi pengunjung yang datang dengan rombongan, bagi mereka yang berkunjung dengan jumlah sedikit ataupun individu sering kali juga memilih guest house sebagai penginapan kerana di nilai lebih selesa seperti tinggal di rumah sendiri.

Jika kamu sedang bergelut di perniagaan ini ataupun ingin membuat usaha guest house, berikut berberapa tips yang boleh anda cuba.

1. Melihat potensi lokasi
Untuk memulakan usaha rumah guest house, sebaiknya pilihlah rumah di lokasi yang strategik, ramai pengunjung dan keadaan rumah cukup layak untuk di jadikan sebagai rumah guest house.

2. Mengurus reka bentuk dalaman
Kemudian jika lokasi rumah anda sudah menyokong untuk usaha guest house, selanjutnya anda perlu menata reka bentuk dalaman rumah anda agar layak dan selesa untuk di diami oleh siapa saja yang ingin menggunakannya.

Tips Usaha Guest House
Tata dengan baik semua kemudahan seperti letak bilik tidur, bilik mandi, ruang tamu, ruang perbincangan ataupun ruang mesyuarat jika memang ada.

3. Promosi
Untuk mendapatkan tetamu anda perlu melakukan promosi atau marketing rumah guest house anda. Untuk hal promosi, boleh dengan memasang sepanduk atau banner manual di sekitar rumah ataupun dengan membuat iklan online serta bekerja sama dengan agen travel ataupun para marketing hartanah.

4. Melantik pekerja
Agar usaha anda kelihatan lebih professional dan memudahkan anda dalam pengelolaanya, sebaiknya hirelah seseorang atau bebarapa pekerja guna mengurus usaha guest house anda, mulai dari resepsionist, menangani perakaunan hingga ke rawatan rumah guest house.
Dengan menggaji beberapa pekerja yang tepat dan berkesan akan mampu membuat usaha anda lebih termanagement dan professional, tentu juga dengan harapan perniagaan anda semakin untung dan lebih berjaya.

Itulah, beberapa tips usaha guest house semoga bermanfaat untuk anda. Sila tambah komen berhubung dengan artikel tips usaha guest house.
Previous
Next Post »
3 Komentar
avatar

Ustaz Homestay Kuantan ( 013-3604802 )... menawarkan penginapan sebuah rumah RM150 semalam....malam kedua RM 100 ( diskaun )...kami menawarkan malam keempat dan seterusnya cuma RM 50 saja....terima kasih kerana anda membaca hebahan ini.

Balas
avatar

Ustaz Homestay Kuantan ( 013-3604802 )... menawarkan penginapan sebuah rumah RM150 semalam....malam kedua RM 100 ( diskaun )...kami menawarkan malam keempat dan seterusnya cuma RM 50 saja....terima kasih kerana anda membaca hebahan ini.

Balas
avatar
Anonim 02:49
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google