Apa Model Usaha anda?

Apa Model Usaha anda?

Dalam berwirausaha, anda harus boleh menentukan kedudukan model perniagaan anda.

Di bawah ini adalah beberapa jenis model perniagaan yang banyak digeluti oleh para usahawan, yang boleh memberi inspirasi kepada anda untuk menentukan jenis usaha anda.
 
Baca juga Tips Agar Tidak Terbebani Oleh Pekerjaan
 

Creator, pengeluar barangan. Model ini memerlukan pengetahuan, kepakaran, dan tentu saja, passion untuk mewujudkan suatu produk. Kerana tergolong industri kreatif, maka anda memerlukan banyak idea untuk boleh mewujudkan suatu produk yang mampu menembusi pasaran. Orang-orang yang menggeluti perniagaan ini biasanya memang kreatif, dan mempunyai hobi yang digeluti secara konsisten.
 
Baca juga Tips Menggali Idea Kreatif Dan Inovatif dalam Berbisnes


Product sales. Inilah model perniagaan yang paling mudah. Anda tidak perlu memikirkan bagaimana menghasilkan barang. Yang perlu anda fokuskan adalah mencari pengeluar barangan. Model usaha ini mencari keuntungan dari perbezaan harga beli dan harga jual. Ingat, semakin terkenal produk yang anda pasarkan, maka pasaran akan semakin luas. Kerana itu, carilah pengeluar yang mempunyai produk yang sudah terkenal.

Jasa. Jika anda mempunyai kepakaran dalam bidang servis AC atau motosikal, maka membuka usaha bengkel AC atau motosikal adalah model perniagaan yang tepat untuk anda. Jika tak punya tempat luas untuk ruang bengkel, anda boleh mula dengan sistem perkhidmatan panggilan. Yang pasti, anda harus mempunyai "senjata" untuk membantu perkhidmatan anda.
Previous
Next Post »
0 Komentar

Ads by google