Tiga Hal yang Harus Dihindari Sebelum Membeli Rumah

Tiga Hal yang Harus Dihindari Sebelum Membeli Rumah
Rancangan ingin memiliki rumah bukanlah perkara mudah. Selain butuh rencana yang matang juga memerlukan beberapa hal lain yang juga harus diperhatikan.
  1.  kecilnya persiapan
  2.  minimnya kemahuan
  3.  minimnya kemahuan dengan pasangan

Bagi banyak pasangan muda yang baru saja berkahwin, soalan yang biasanya diutarakan ialah "Bilakah masa yang tepat untuk memiliki rumah peribadi?", Soalan tersebut merupakan hal yang umum dan merupakan sebuah harapan bagi pasangan muda yang mahukan tempat tinggal idaman. Namun banyak pasangan justru mengalami kesukaran untuk menentukan kapan merealisasikan mempunyai rumah.

Baca juga Apa Model Usaha Anda ?

Beberapa hal justru menjadi permasalahan tersendiri dan kadang membuat pasangan tersebut menjadi tidak dapat direalisasikan.

Minimnya Kemauan
Hal yang paling mendasar mengenai keinginan untuk memiliki rumah ialah seberapa besar niat dan kemahuan mengenai keinginan untuk memiliki rumah. Setelah kedua pasangan komited tinggi untuk punya rumah, mereka akan berusaha mencari maklumat mengenai produk-produk Kredit Pemilikan Rumah yang disediakan oleh bank. Selepas itu langkah selanjutnya iala mencari developer / pemaju yang memberikan tawaran produk rumah berdasarkan harga, kemudahan dan lokasi. 


 Dengan kemahuan dan tekad yang kuat, pastinya akan memberikan peluang yang besar bagi anda untuk memiliki rumah.
Salah faham dengan Pasangan
Selain kemahuan, hal lain yang juga sangat penting ialah adanya komunikasi antara kedua pasangan mengenai langkah dan produk pinjaman perumahan yang dikehendaki. Kesepakatan antara kedua belah menjadi sangat penting kerana biasanya antara suami dan isteri mempunyai perbezaan pandangan dan keinginan terhadap rumah yang diingini.

Belum lagi mengenai harga dan kos yang dikeluarkan yang pastinya akan menjadi pertimbangan yang penting. Yang harus dilakukan guna menyikapi hal tersebut ialah, kedua pasangan harus bercakap dengan intensif, apa yang diinginkan oleh pasangan anda. Baik anda dan pasangan anda sudah seharusnya tidak memaksakan kehendak mengenai keinginan memiliki rumah dengan reka bentuk, harga dan jenis tertentu. Boleh jadi kemahuan dan minat anda tidak selaras dengan keinginan minat suami dan lebih parahnya melebihi bujet yang dimiliki.
Kecilnya Persiapan
Banyak pasangan yang menilai bahawa memiliki rumah bukanlah keputusan yang baik ketika ini dan dan disaat yang bersamaan keinginan tersebut dapat direalisasikan dengan cepat. Jika anda berfikir seperti itu, maka anda salah. Untuk memiliki rumah, anda harus mempunyai rencana yang matang dan teliti. Rencana yang matang memerlukan masa yang optimum dan tidak boleh dilakukan sehari semalam. Tentunya harus dilakukan dengan beberapa tahap seperti pengumpulan maklumat, pemilihan developer sampai dengan penentuan produk KPR mana yang dapat memudahkan pembiayaan bagi rumah yang anda inginkan.

Baca juga Cara Agar Tidak Terbebani Oleh Pekerjaan

Nah dengan melihat keadaan diatas, pastinya anda mempunyai gambaran mengenai hal-hal yng harus menjadi perhatian anda ketika ingin cuba membeli rumah atau mengajukan pembiayaan melalui produk pinjaman perumahan. Semoga berjaya!
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:17
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google