4 Tip Tentukan Harga Jual Tepat

4 Tip Tentukan Harga Jual Tepat

Menentukan harga jual kepada pelanggan akan mempengaruhi besar keuntungan yang boleh anda nikmati dan lama anda boleh meraih balik modal.

Namun menetapkan harga jual juga harus hati-hati kerana akan menentukan laku atau tidaknya sebuah produk. Karena itu, diperlukan suatu strategi khusus dalam menentukan harga jual.


Berikut ini adalah beberapa variable yang perlu anda perhatikan sebelum menentukan harga jual.

Harga pokok. Iaitu, kos untuk mendapatkan / membeli barangan tersebut. Pengusaha boleh menentukan harga jual dengan melihat harga pokok plus kos-kos lain. Selepas itu, hitung keuntungan yang ingin diperolehi, maka akan keluarlah harga jual.

Pasaran produk. Harga jual boleh dilihat dari ketersediaan produk / usaha sejenis di pasaran. Jika produk / jasa sukar didapati sementara permintaan tinggi, pengusaha boleh mematok harga tinggi. Namun jika sebaliknya, maka pengusaha sebaiknya menetapkan harga rendah.

Harga pesaing. Sebaiknya memang harga jual produk / jasa harus hampir sama dengan harga pesaing. Pengusaha boleh menetapkan harga sedikit lebih tinggi, jika lokasi lebih strategik, tempat lebih mewah selesa, perkhidmatan yang lebih cepatr, atau pelanggan tetap sudah lebih banyak.


Harga rendah. Jika tidak mempunyai keunggulan-keunggulan seperti dinyatakan di atas, maka harga jual produk / perkhidmatan sebaiknya sedikit lebih rendah daripada pesaing. Rendah bukan bermakna anda perlu mengurangkan keuntungan besar-besaran. Margin keuntungan yang munasabah berkisar antara 10-20%.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 02:56
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google