Kejayaan Perniagaan dengan Memahami Positioning

Kejayaan Perniagaan dengan Memahami Positioning

Yang sering kali dilupakan saat baru memulakan perniagaan adalah mengetahui kedudukan perniagaan itu. Jangan anggap remeh kerana boleh jadi ini yang membuat perniagaan anda berhenti di tengah jalan dan muflis.


Dalam ilmu marketing, kedudukan berarti menentukan kedudukan di mana produk kita berada. Ringkasnya, suatu produk mempunyai kedudukan yang bagus kala produk itu menonjol dari produk lain yang sejenis. Seperti kata pepatah, "kedudukan menentukan prestasi". Tiga pembolehubah berikut boleh membantu anda yang baru memulakan perniagaan untuk menentukan kedudukan perniagaan anda.

Berkualiti. Jika ternyata produk yang dipasarkan merupakan produk yang telah banyak beredar, maka strategi bersaing dalam hal kualiti boleh menjadi modal untuk mempunyai kedudukan yang bagus. Pelajari apa yang sering dikeluhkan pelanggan dari produk lain, kemudian sempurnakan di produk yang anda jual.

Unik. Sebuah kedai yang menjajakan mi segera siap saji di kawasan Jakarta Selatan, tiba-tiba banyak dikunjungi. Jika dipikir, bukankah banyak sekali kedai-kedai sejenis yang ada di Jakarta? Ternyata kedai mi segera tersebut menghidangkan mi kepada pelanggannya sesuai dengan apa yang tertera pada bungkus mi segera tersebut. Kerana itu kedai tersebut terkenal dengan nama "mi mirip bungkusnya." Hal yang unik boleh memberikan kedudukan yang bagus, bukan?


Perkhidmatan. hal yang menjadi perhatian pengguna untuk menentukan sama ada ia akan kembali berurus niaga dengan penjual yang sama atau tidak adalah dalam hal perkhidmatan. Percuma jika anda mempunyai produk dengan kualitas bagus dan harga kompetitif, namun mempunyai kesan buruk kepada pengguna dalam hal perkhidmatan. Kuatkan perkhidmatan anda untuk mendapatkan kedudukan yang baik di hati pelanggan.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:16
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google