Tempat Inspiratif Untuk Mencari Idea Perniagaan

Tempat Inspiratif Untuk Mencari Idea Perniagaan

Banyak tempat bagi anda untuk mencari idea perniagaan. Datangi tempat tersebut dan mula dijangkiti virus kreatifnya.

Mencari idea untuk memulakan perniagaan atau mengembangkan perniagaan sebenarnya mudah. Yang menjadi sukar adalah cara berfikir atau cara pandang seseorang terhadap lingkungan sekitarnya. 


Dengan duduk berjam-jam di meja kerja, sambil membaca buku atau meneroka dunia maya boleh mendatangkan idea perniagaan. Pun hanya dengan berbincang dengan orang-orang yang menggeluti perniagaan, anda pun boleh ikut ketularan kreatif.

Beberapa tempat berikut boleh mendatangkan idea untuk memulakan perniagaan atau mengembangkan perniagaan yang sedang anda jalani.

Komuniti. Ada pepatah, "Jika anda bergaul dengan pedagang minyak wangi, maka anda akan ketularan wangi." Artinya, persekitaran tempat anda berada boleh secara langsung mempengaruhi anda. Jika anda mencari persekitaran perniagaan, maka yang harus anda lakukan adalah dengan berada di antara orang-orang yang mempunyai perniagaan. Sekarang ini sudah banyak komuniti usahawan, anda boleh bergabung dengan mereka. Selain menambah pengetahuan tentang perniagaan, juga boleh membakar semangat anda, lho.

Persekitaran di sekitar rumah. Seberapa sering anda mengamati aktiviti perniagaan di sekitar rumah anda. Seberapa sering anda mengamati kemajuan sebuah bengkel langganan anda? atau kedai runcit tempat isteri anda membeli-belah untuk keperluan sehari. Salah satu prinsip perniagaan adalah Perhatikan, Tiru, ​​dan Modifikasi (PTM). Prinsip yang dipegang teguh masyarakat Cina ini mengajarkan untuk terus berfikir kreatif mencipta peluang perniagaan.


Di pejabat. Jika anda seorang pekerja, anda seharusnya sudah boleh mengamati kehidupan di persekitaran tempat kerja anda. Cari tahu apa kebiasaan para pekerja, apa yang mereka perlukan dan sukar mereka dapatkan di tempat kerja. Jadikan ia sebagai idea untuk mencipta peluang perniagaan.

Masih banyak sekali tempat-tempat yang memberi inspirasi untuk mencari idea perniagaan, yang anda lakukan adalah membuka mata dan berfikir positif bahawa apa yang telah dilakukan orang lain juga boleh anda lakukan. Kemudian kembangkan idea kreatif untuk mencipta perniagaan yang berbeza.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:14
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google