Lokasi Rumah Yang Perlu Anda Elakkan

Lokasi Rumah Yang Perlu Anda Hindari- Membeli rumah baik untuk tempat tinggal ataupun untuk keperluan pelaburan, sangat penting untuk memberi perhatian kepada lokasi. Faktor lokasi menjadi begitu penting, kerana kata kunci yang satu ini sangat menentukan untung ruginya seorang pembeli.

Lokasi jugalah yang mempengaruhi kenaikan harga dari sebuah hotel, yang lebih kita kenal dengan capital gain. Semakin tinggi tahap kenaikan harga sebuah hotel di sebuah tempat, maka akan semakin besar juga untung yang di dapat pemilik hartanah di lokasi tersebut.

10 Lokasi Rumah Yang Perlu Anda Elakkan
Dengan memilih lokasi yang tepat, akan

memudahkan anda jika suatu masa bermaksud untuk menjual. Lokasi yang strategik akan memberikan anda kemudahan, baik untuk menjangkau pelbagai temnpat-tempat penting sampai dengan untuk tujuan membuka usaha.
Sebaliknya jika anda memilih lokasi yang salah apabila membeli rumah, maka seringkali anda akan mengalami kerugian, seperti pertumbuhan kenaikan harga yang sangat lambat sampai dengan sukarnya anda jika hendak menjual semula.
Berikut ini beberapa jenis lokasi yang perlu anda elakkan ketika membeli sebuah rumah ataupun harta lain.
1. Lokasi sutet
Lokasi rumah yang berdekatan dengan sutet (saluran udara tegangan tambahan tinggi) penting untuk anda elakkan. Selain dari berbahaya yang boleh saja mengancam keselamatan, rumah yang berdekatan dengan lokasi sutet juga sukar untuk mengalami kenaikan harga.
Di samping sukarnya mendapatkan kenaikan harga, anda juga akan kesulitan jika suatu saat bermaksud menjualnya. Bukan hanya itu, bank sendiri biasanya tidak mau untuk membiayai rumah yang berdekatan dengan lokasi sutet.
2. Tempat pembuangan sampah (TPA)
Seterusnya lokasi rumah yang berada di tpa (tempat pembuangan akhir) penting juga anda elakkan. Tidak saja hanya masalah keadaan persekitaran yang kelihatan lusuh dan kotor, lokasi yang berdekatan dengan tpa juga akan membuat anda kesulitan mendapatkan kenaikan harga dan sukar untuk menjual semula.
Sama halnya dengan masalah yang telah disinggung pertama, lokasi seperti ini juga akan kurang di sukai bank dalam hal pembiayaan.
3. Daerah perlombongan
Lokasi yang masuk ke kawasan perlombongan, sebaiknya perlu di elakkan, kawasan seperti ini biasanya mempunyai persekitaran yang kurang sihat yang biasanya banyak memberikan kesan, baik dari segi kesihatan sampai dengan kerosakan alam sekitar.
4. Dekat TPU
Lokasi selanjutnya yang penting anda elakkan adalah tempat yang berdekatan dengan tempat perkuburan umum (tpu). Sekalipun anda orang yang berani dan tidak percaya hal yang berbau mistik, lokasi seperti ini akan sukar untuk mengalami kenaikan harga, dan juga kurang di sukai oleh perbankan dalam hal pembiayaan.
5. Daerah banjir
Lokasi perumahan yang terlalu sering di landa banjir penting juga anda elakkan, selain anda akan sering terharu ketika menempatinya, di saat menjual semula kembalipun anda akan kesulitan kerana pada umumnya orang telah mengetahi lokasi banjir yang sebaiknya di elakkan.
6. Terlalu dekat dengan tempat ibadah
Seterusnya lokasi yang penting untuk anda elakkan adalah perumahan yang terlalu dekat dengan tempat ibadah, rumah yang berada di lokasi sperti ini biasanya kurang di sukai bank dalam hal pembiayaan, dan juga sering di elakkan orang kerana persekitaran yang mungkin sedikit kurang hening.
7. Berdekatan dengan sisa kilang
Lokasi yang berdekatan dengan sisa kilang tentu penting anda elakkan, di samping persekitaran yang kurang mesra, lokasi perumahan di tempat ini juga akan sukar mendapat kenaikan harga dan pembiayaan dari perbankan.
8. Lokasi sering terjadi gempa
Berkikutnya salah satu lokasi yang penting untuk anda elakkan adalah lokasi yang rawan gempa, untuk mengetahui suatu lokasi apakah rawan gempa atau tidak, anda boleh lihat lokasi dari perumahan tersebut, seperti lokasi yang berdekatan dengan gunung aktif yang mungkin suatu saat boleh mengancam keselamatan anda ataupun lokasi -lokasi lain yang berpotensi menimbulkan gempa.
9. Kawasan yang sukar di lewati kereta
Lokasi rumah yang di depannya tidak boleh di lewati kereta, atau sukar untuk di akses, sebaiknya juga anda elakkan. Selain daripada harga yang sukar naik, menjual semula serta bank juga kurang menyukai harta properti di kawasan seperti ini.
10. Kawasan perumahan tua dan setinggan
Yang terakhir lokasi yang perlu anda elakkan adalah kawasan perumahan tua dan lusuh. Di tempat seperti ini biasanya mempunyai persekitaran yang kurang bersih dan terawat, hal ini di tandakan dengan banyaknya rumah yang berumur tua namun tidak pernah di perbaiki atau telah ditinggal pemiliknya.
Keadaan harta di lokasi seperti ini akan sukar untuk mendapat kenaikan harga serta susah juga ketika menjual semula ataupun ketika bermaksud mendapatkan pembiayaan dari bank.
Sekian dulu artikel Lokasi Rumah Yang Perlu Anda Elakkan sila tambah komen jika anda ingin menanyakan seputar lokasi rumah yang penting untuk di elakkan.
Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

PINJAMAN CEPAT TAWARAN ONLINE DI GRACE MORGAN PINJAMAN SYARIKAT ... Grace Morgan Pinjaman Syarikat adalah pembekal terkemuka pinjaman Worldwide Tidak kira apa keadaan kewangan anda, kami boleh membantu mendapatkan cash.We anda sendiri menyediakan pinjaman untuk penyatuan hutang, pembaikan rumah, tidak bercagar pinjaman, pinjaman untuk kredit buruk, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman Pelajar, pinjaman kereta, mengurangkan Hutang Kad Kredit, Harta Tanah dan Gadai janji anda pada kadar faedah 2%. Tawaran pinjaman dalam talian kami adalah pantas dan mudah untuk apply.it adalah dijamin 100% dan safe.do hubungi kami sekarang untuk maklumat lanjut DI Gracemorganloancompany@gmail.com

Balas
avatar

PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
Whatsapp: +19147057484
rikaandersonloancompany@gmail.com

Kesaksian: Merpati Darma
kota Depok di Indonesia
BRI- Rp350.000.000 juta
merpatidarma@gmail.com

Nama saya Merpati Darma, dari kota Depok di Indonesia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian sejati hidup saya dan sekali lagi mengingatkan semua orang di sini yang hanya ingin mengajukan pinjaman untuk menghubungi Ibu RIKA ANDERSON, permata langka dan ibu yang baik hati yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan ketika saya mengajukan pinjaman ke RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, karena dia meminjamkan pinjaman saya sebesar Rp350 juta dan kehidupan saya dan seluruh keluarga saya telah berubah secara finansial.

Saya sekarang memiliki bisnis sendiri di kota, melunasi hutang saya, keluarga saya bahagia dan anak-anak saya di sekolah yang baik, beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan karena kebutuhan mendesak saya untuk mendapatkan pinjaman, saya tertipu oleh sebuah perusahaan pinjaman.

Saya kehilangan harapan sampai hari yang setia ini saya sedang memeriksa blog pinjaman dan saya menemukan kesaksian yang murah hati dari ibu Sharifah Isfahann melalui email sharifahisfahann54@gmail.com PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu Rika Anderson melalui email untuk pinjaman dan setelah mengikuti kebijakan perusahaan saya juga menghubungi Farah Agungs di email farahagungs@gmail.com, pinjaman saya disetujui dan diproses dengan baik dan dalam waktu kurang dari 2 jam saya menerima Rp350 juta di rekening bank saya.

Jadi saya mendorong sesama orang Indonesia dan Asia yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON.

Balas
avatar

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Balas
avatar

KABAR BAIK !!! KABAR BAIK !!! KABAR BAIK !!!

Kesaksian: Merpati Darma
Alamat: Kota Depok di Indonesia
BRI- Rp350.000.000 juta
merpatidarma@gmail.com

LENDER: PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
Panggilan Saluran Bantuan Layanan Pelanggan: +1 (518) 360-2491
Layanan Pelanggan Whatsapp: +15183602491

Nama saya Merpati Darma, dari kota Depok di Indonesia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian sejati hidup saya dan sekali lagi mengingatkan semua orang di sini yang hanya ingin mengajukan pinjaman untuk menghubungi Ibu RIKA ANDERSON, permata langka dan ibu yang baik hati yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan ketika saya mengajukan pinjaman ke RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, karena dia meminjamkan pinjaman saya sebesar Rp350 juta dan kehidupan saya dan seluruh keluarga saya telah berubah secara finansial.

Saya sekarang memiliki bisnis sendiri di kota, melunasi hutang saya, keluarga saya bahagia dan anak-anak saya di sekolah yang baik, beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan karena kebutuhan mendesak saya untuk mendapatkan pinjaman, saya tertipu oleh sebuah perusahaan pinjaman.

Saya kehilangan harapan sampai hari yang setia ini saya sedang memeriksa blog pinjaman dan saya menemukan kesaksian yang murah hati dari ibu Sharifah Isfahann melalui email sharifahisfahann54@gmail.com PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu Rika Anderson melalui email untuk pinjaman dan setelah mengikuti kebijakan perusahaan saya juga menghubungi Farah Agungs di email farahagungs@gmail.com, pinjaman saya disetujui dan diproses dengan baik dan dalam waktu kurang dari 2 jam saya menerima Rp350 juta di rekening bank saya.

Jadi saya mendorong sesama orang Indonesia dan Asia yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON.

Balas

Ads by google