Formula Kejayaan Tangan di Atas

Formula Kejayaan Tangan di Atas

Ada kalanya , ketika akan memulakan perniagaan, tiba-tiba muncul rasa ragu, bingung cara memulakan perniagaan. Tangan di Atas (TDA) yang merupakan komuniti keusahawanan, mempunyai formula yang dipanggil the ultimate succes of life.

Badroni Yuzirman dan Iim Rusyamsi, founder TDA, dalam buku Keajaiban Tangan di Atas, menyebutkan bahawa para ahli komuniti TDA mempunyai formula khusus dalam mencapai kejayaan. Di bawah ini adalah beberapa formula kejayaan tersebut.


Reason (alasan). Setiap orang yang ingin memulakan perniagaan harus didasari dengan alasan yang kuat mengapa ia ingin berniaga. Sebab itu boleh berbeza-beza, namun yang terkuatlah yang harusnya dapat memotivasi seseorang untuk memulakan perniagaan. Misal, Faif Yusuf, penulis buku Rahsia Jadi Entrepreneur Muda, mempunyai alasan ingin membahagiakan ibunda tercinta saat memutuskan menjadi usahawan. Anda pun seharusnya mempunyai alasan yang kuat mengapa ingin menjadi usahawan.

Belief (rasa percaya). Jika anda merasa yakin, usaha anda pasti berjaya. Sebaliknya, apabila anda dinaungi rasa takut akan kegagalan, dijamin anda akan menemui kegagalan. Rasa percaya, keyakinan atau kepercayaan memang sangat diperlukan dalam menjalankan perniagaan. Keyakinan boleh berjaya seharusnya tertanam dengan kuat di benak anda dalam menjalankan perniagaan. Ingat, masa anda yakin dengan apa yang anda lakukan, semua akan terasa sangat mudah.

 baca juga  4 Trik Memikat Pembeli

Dream (bermimpi). Rasanya sudah berulang kali anda mendengar cerita-cerita tentang kekuatan mimpi. Ajaib memang, seorang Bill Gates berjaya menerajui perniagaan teknologi melalui Microsoft dengan mimpi ingin agar semua orang mempunyai komputer di rumah mereka. Mark Zuckerberg bermimpi semua orang di dunia ini boleh berhubung saat mendirikan Facebook. Jadi, jangan pernah meremehkan impian.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 02:55
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google