5 Punca Perniagaan Gagal

5 Punca Perniagaan Gagal

Tidak ada kemudahan dalam perniagaan. Sekecil apapun, harus ada kerja keras yang dilakukan untuk mencapai kejayaan.
Ada beberapa faktor remeh yang tidak disedari oleh pemula dalam perniagaan. Malangnya, hal-hal remeh itu justru sering menjadi punca kegagalan. Jika tidak ditangani dengan serius, hanya dalam kurun waktu kurang dari lima tahun saja, hal-hal itu malah menjadi punca kebankrapan dan tutupnya perniagaan.


Tidak ada pegawai. Awalnya mungkin anda berfikir bahawa perniagaan yang mula anda ceburi mampu anda jalankan sendiri tanpa bantuan orang lain. Namun seiring perjalanan waktu, anda tetap akan memerlukan pegawai. Mulakan berfikir untuk merekrut pegawai. Jangan hanya melihat kemampuan akademik, tetapi perhatikan juga kompetensi dan pengalaman beliau.

Tidak berpromosi. Kekuatan terbesar dari perniagaan adalah promosi. Mustahil boleh mendapatkan pelanggan banyak tanpa promosi. Tak mau keluar wang banyak? Mulakan dengan promosi digital menggunakan media sosial, seperti Facebook dan Twitter.

Tidak fokus. Di saat mengalami kelesuan terhadap produk yang anda jual saat ini, anda memang disyorkan untuk mencari produk baru sebagai varian. Namun sebaiknya jangan melupakan produk lama anda. Sering berganti-ganti produk justru akan membuat pelanggan bingung dengan identiti perniagaan anda.

Tidak tertib pentadbiran. Jangan pernah berfikir untuk tidak mencatat setiap transaksi. Sekecil apapun jumlah urus niaga tersebut, sebaiknya memang tertulis di dalam laporan kewangan supaya anda memahami keadaan kewangan perniagaan anda sendiri.
 
Baca juga 4 Hal yang Harus Anda Catat Dalam Perniagaan


Tidak ada dana cadangan. Memulakan perniagaan dengan modal kecil akan membuat anda menjalani tahun-tahun pertama dari perniagaan anda dengan sukar. Dana cadangan tetap anda perlukan untuk menambah kekuatan sumber dana di kala perniagaan sudah mula goyah.
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar
Anonim 03:05
delete

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Balas

Ads by google